اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف فلاورجان:

موقوفه جدیدی در فلاورجان شناسایی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان یک موقوفه جدید در شهرستان فلاورجان واقع در منطقه قهدریجان شناسایی شد.

موقوفه جدیدی در فلاورجان شناسایی شد

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کشف و شناسایی موقوفات جدید یکی از برنامه‌های این اداره است، اظهار کرد: در حال حاضر یک یخچال طبیعی به عنوان موقوفه جدید در این شهرستان کشف و شناسایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این موقوفه در زمان‌های گذشته برای نگهداری مواد غذایی استفاده مورد استفاده قرار گرفته و در گذشته کارایی یخچال‌های امروزی را داشته است، اضافه کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان یک موقوفه جدید در شهرستان فلاورجان واقع  در منطقه قهدریجان کشف و شناسایی شده و مساحت این موقوفه 2 هزار و 178 متر مربع است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با بیان اینکه این موقوفه توسط مشهدی علی‌آقای قهدریجانی وقف شده بود، تصریح کرد: عمل خیر‌خواهانه برای برطرف شدن نیاز مردم به عنوان نیت این واقف به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه سنت حسنه وقف از سنت‌هایی است که خداوند به آن تأکید بسیاری کرده و در بیشتر آیات و احادیث از وقف به عنوان سنت حسنه الهی یاد شده است، ادامه داد: در این زمین موقوفه یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احداث شده بود که اداره اوقاف شهرستان قراردادی را با مجریان این کانون تنظیم کرده تا این کانون بتواند همچنان به فعالیت خود ادامه بدهد.

فاضلی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) نخستین واقفان در اسلام هستند که چاه‌های آب، درختان نخل و زمین برای احیای این سنت الهی از مهم‌ترین وقف‌های ایشان بوده است.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول