اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال قزوین خبر داد

افزایش 10 درصدی آمار ولادت در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد آمار ولادت در شهر قزوین افزایش یافت.

افزایش 10 درصدی آمار ولادت در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اصغر آراسته در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان قزوین که در دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین تشکیل شد، با بیان اینکه آمار ولادت شهر قزوین در 10 ماه نخست سال جاری هشت هزار و 423 مورد و در سال گذشته هفت هزار و 602 فقره بوده است، اظهار داشت: این آمار بیانگر افزایش 10 درصد ولادت این شهر در سال جاری نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه آمار فوت شهر قزوین در 10 ماه نخست سال جاری دو هزار و 625 مورد بوده است، اذعان داشت: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته دو هزار و 746 فقره بوده است که آمار فوق بیانگر 14 درصد کاهش فوت در این شهر است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با بیان اینکه آمار ازدواج شهر قزوین در 10 ماهه سال گذشته پنج هزار و 850 مورد و امسال پنج هزار و 511 فقره بوده است، ابراز داشت: این آمار بیانگر پنج درصد کاهش ازدواج در این شهر است.

آراسته با اشاره به اینکه آمار طلاق شهر قزوین در 10 ماه سال جاری یک هزار و 101 مورد بوده است، اذعان داشت: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته یک هزار و 96 فقره بوده است که آمار فوق بیانگر افزایش آمار طلاق در این شهر است.

این مسئول با بیان اینکه استفاده کردن مردم از یارانه‌های دولتی موجب کاهش ثبت واقعه فوت در اداره کل ثبت احوال استان قزوین شده است، عنوان کرد: باید پیرامون این موضوع تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود تا ثبت واقعه فوت در این استان واقعی‌تر و به‌‌ روزتر شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به اینکه واقعه ولادت در استان قزوین هر ساله افزایش می‌یابد،‌ متذکر شد: آمار فوت نیز در این استان پنج در هزار است که هر سال کم یا زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار ازدواج قبل از سه سال گذشته هر سال 10 درصد افزایش می‌یافت، ابراز داشت: این آمار از سه سال گذشته در استان قزوین کاهش یافته است که باید مسئولان مربوطه این موضوع را بیشتر بررسی کنند تا این مشکل را برطرف کنند.

آراسته با اشاره به اینکه آمار افزایش طلاق مختص کشور است، اظهار داشت: تقریباً در سال 82 به ازای هر 16 واقعه ازدواج یک طلاق ثبت می‌شد که این آمار هر ساله کاهش یافت و اکنون به ازای هر 5/5، یک واقعه طلاق صورت می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین اضافه کرد: افزایش آمار طلاق یک آسیب بزرگ اجتماعی است که باید در این راستا مسئولان مربوطه با آسیب‌شناسی‌های لازم این مشکل را برطرف کنند تا از افزایش این آمار جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در استان‌ها بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم آمار ثبت طلاق متفاوت است، متذکر شد: در استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری آمار طلاق افزایش نیافته است.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول