اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

98 درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت می‌رسند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: 98 درصد از ولادت‌های استان در مهلت قانونی 15 روز به ثبت می‌رسند.

98 درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت می‌رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی، علی زاهدی‌نیا در نشست کمیته نظارت بر طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی استان اظهار کرد: همچنین 93 درصد از وفات‌های استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسند.

وی افزود: طی 10 ماهه سال جاری تعداد 15 هزار و 24 واقعه ولادت در یک سال پس از ولادت در  استان به ثبت رسیده  که از این تعداد 14 هزار و 688 واقعه در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تصریح کرد: 93 درصد  از  وفات استان نیز در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت می‌رسند.

وی گفت: تعداد سه هزار و 906 واقعه وفات با فاصله کمتر از یک سال پس از وقوع در استان ثبت شده که از این تعداد سه هزار و 623 واقعه وفات در مهلت قانونی به ثبت رسیده‌اند.

زاهدی‌نیا یادآور شد: کل وفات ثبت شده در این مدت در استان خراسان شمالی چهار هزار و 171 واقعه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد پوشش وقایع حیاتی در سال 1392 افزود: هدف ما کسب رتبه برتر در ثبت وقایع حیاتی کشور است و این مهم با برنامه ریزی و پیگیری مستمر از طریق جلسات شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان و شهرستان‌ها میسر خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: اقدام و فعالیت‌های خوبی در سال‌های گذشته در زمینه ثبت به هنگام وقایع حیاتی صورت گرفته که شایسته تقدیر است.

وی تاکید کرد: رتبه استان خراسان شمالی در ثبت وقایع ولادت و وفات در سطح کشور شایسته‌ی این استان نیست و با توجه به جغرافیای محدود و مناسب آن می‌توان به رتبه‌های بالای کشور در این زمینه دست یافت.

زاهدی‌نیا یادآور شد: با تدابیر اندیشیده شده در بیمارستان‌های بنت‌الهدی و ثامن‌الائمه بجنورد، بیمارستان حضرت امام خمینی شیروان و بیمارستان امام رضا (ع) اسفراین که ماموران ثبت احوال در آنجا مستقر و نسبت به ارائه شناسنامه نوزاد و ثبت وفات نیز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول