به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی طالع در نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و چهارمین همایش توسعه شهری که در برج میلاد تهران برگزار شد، اظهار داشت: طبق تفاهمنامه شهرداری قزوین با آژانسهای مسافربری کشور تورهای یک روزه قزوینگردی در راستای توسعه گردشگری منعقد شده است.
این مسئول عنوان کرد: با انعقاد تفاهمنامه تورهای یک روزه قزوینگردی از سال آینده تعدادی از آژانسهای مسافربری کشور تورهای یک روزه قزوینگردی را با هدف توسعه گردشگری برپا میکنند.
طالع متذکر شد: با انعقاد تفاهمنامه تورهای یک روزه قزوینگردی حداقل هر هفته یک اتوبوس گردشگری با عنوانهای مختلف فرهنگی، تاریخی و گردشگری به شهر قزوین میروند تا با تمدن و فرهنگ این شهر بیشتر آشنا شوند.
وی با بیان اینکه شهر قزوین در فاصله 150 کیلومتری پایتخت قرار دارد و از جاذبههای گردشگری، طبیعی و فرهنگی مطلوبی برخوردار است، ابراز داشت: متأسفانه تاکنون گردشگری در این شهر به نحو مطلوبی توسعه پیدا نکرده است.
طالع با اشاره به اینکه 12 درصد آثار ثبت شده متعلق به قزوین است، عنوان کرد: این شهر بیش از یک هزار آثار تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و طبیعی دارد که میتوان با برنامهریزی دقیق گردشگری را توسعه دهد.
این مسئول متذکر شد: شهر قزوین جاذبههای بسیاری در زمینههای فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و طبیعی دارد که با شناخت صحیح و معرفی آن به مردم میتوان هر ساله شاهد توریستهای بسیاری به این شهر بود.
وی با بیان اینکه قزوین بیشترین آثار تاریخی و کمترین توریست ایرانگردی را دارد، اظهار داشت: با معرفی ظرفیتهای گردشگری از جمله آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری به گردشگران میتوان آمار توریست این استان را ارتقا داد.
استاد دانشگاه ابراز داشت: توسعه در هر عرصهای از جمله کشاورزی و صنعت نیاز به وجود متفکران، مسئولان و عوامل اجرایی دارد که با تصمیمگیری و اجرای مطلوب آنها در توسعه هر زمینهای میتوان موفق بود.
طالع تجدید حیات در ساختار بنیادین گردشگری، توسعه منابع انسانی از اندیشمندان و متفکران و استاندارد خدمات گردشگری را از عوامل توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: با استفاده مطلوب از این عوامل میتوان در جذب توریست موفق بود.
این مسئول با بیان اینکه 81 اثر مورد توجه جهانگردان است که 27 اثر مربوط به طبیعی و رفاهی، 32 اثر مربوط به مذهبی و زیارتی، هفت اثر مربوط به تاریخی و شش اثر مربوط به فرهنگی است، اذعان داشت: با معرفی این آثارها به توریست میتوان مقدمات توسعه گردشگری را ارتقا داد.
وی با اشاره به اینکه 82 درصد تبلیغات جذب توریست توسط گردشگران انجام میشود، اظهار داشت: آنان با داشتن خاطره خوب در این سفرها برای شش نفر و با داشتن خاطره بد برای 24 نفر تعریف میکنند که تحقق این امر در جذب و عدم جذب توریست نقش بسرایی ایفا میکند بر این اساس باید تلاش کرد تا توریستها در گردشگری از شهرها خاطره خوبی به ماندگار داشته باشند.
طالع اظهار داشت: باید عوامل اجرایی و مسئولان مربوطه تلاش کنند تا با جذب توریست به شهرها برای آنان خاطره خوشی از این سفرها ماندگار بماند تا گردشگری دو چندان توسعه یابد.
انتهای پیام/77009/صا40