اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بین شهرداری قزوین و آژانس‌های مسافربری کشور

تفاهمنامه برپایی تورهای یک روزه به قزوین منعقد شد

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: طبق تفاهمنامه‌ شهرداری قزوین و آژانس‌های مسافربری کشور در نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری تورهای یک روزه قزوین‌گردی برپا می‌شود.

تفاهمنامه برپایی تورهای یک روزه به قزوین منعقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی طالع در نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و چهارمین همایش توسعه شهری که در برج میلاد تهران برگزار شد، اظهار داشت: طبق تفاهمنامه شهرداری قزوین با آژانس‌های مسافربری کشور تورهای یک روزه قزوین‌گردی در راستای توسعه گردشگری منعقد شده است.

این مسئول عنوان کرد: با انعقاد تفاهمنامه تورهای یک روزه قزوین‌گردی از سال آینده تعدادی از آژانس‌های مسافربری کشور تورهای یک روزه قزوین‌گردی را با هدف توسعه گردشگری برپا می‌کنند.

طالع متذکر شد: با انعقاد تفاهمنامه تورهای یک روزه قزوین‌گردی حداقل هر هفته یک اتوبوس گردشگری با عنوان‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و گردشگری به شهر قزوین می‌روند تا با تمدن و فرهنگ این شهر بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه شهر قزوین در فاصله 150 کیلومتری پایتخت قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و فرهنگی مطلوبی برخوردار است، ابراز داشت: متأسفانه تاکنون گردشگری در این شهر به نحو مطلوبی توسعه پیدا نکرده است.

طالع با اشاره به اینکه 12 درصد آثار ثبت شده متعلق به قزوین است، عنوان کرد: این شهر بیش از یک هزار آثار تاریخی، فرهنگی،‌ اجتماعی و طبیعی دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق گردشگری را توسعه دهد.

این مسئول متذکر شد: شهر قزوین جاذبه‌های بسیاری در زمینه‌های فرهنگی،‌ تاریخی،‌ اجتماعی و طبیعی دارد که با شناخت صحیح و معرفی آن به مردم می‌توان هر ساله شاهد توریست‌های بسیاری به این شهر بود.

وی با بیان اینکه قزوین بیشترین آثار تاریخی و کم‌ترین توریست ایران‌گردی را دارد، اظهار داشت: با معرفی ظرفیت‌های گردشگری از جمله آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری به گردشگران می‌توان آمار توریست این استان را ارتقا داد.

استاد دانشگاه ابراز داشت: توسعه در هر عرصه‌ای از جمله کشاورزی و صنعت نیاز به وجود متفکران، مسئولان و عوامل اجرایی دارد که با تصمیم‌گیری و اجرای مطلوب آن‌ها در توسعه هر زمینه‌ای می‌توان موفق بود.

طالع تجدید حیات در ساختار بنیادین گردشگری، توسعه منابع انسانی از اندیشمندان و متفکران و استاندارد خدمات گردشگری را از عوامل توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: با استفاده مطلوب از این عوامل می‌توان در جذب توریست موفق بود.

این مسئول با بیان اینکه 81 اثر مورد توجه جهانگردان است که 27 اثر مربوط به طبیعی و رفاهی، 32 اثر مربوط به مذهبی و زیارتی، هفت اثر مربوط به تاریخی و شش اثر مربوط به فرهنگی است، اذعان داشت: با معرفی این آثارها به توریست می‌توان مقدمات توسعه گردشگری را ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه 82 درصد تبلیغات جذب توریست توسط گردشگران انجام می‌شود، اظهار داشت: آنان با داشتن خاطره خوب در این سفرها برای شش نفر و با داشتن خاطره بد برای 24 نفر تعریف می‌کنند که تحقق این امر در جذب و عدم جذب توریست نقش بسرایی ایفا می‌کند بر این اساس باید تلاش کرد تا توریست‌ها در گردشگری از شهرها خاطره خوبی به ماندگار داشته باشند.

طالع اظهار داشت: باید عوامل اجرایی و مسئولان مربوطه تلاش کنند تا با جذب توریست به شهرها برای آنان خاطره خوشی از این سفرها ماندگار بماند تا گردشگری دو چندان توسعه یابد.

انتهای پیام/77009/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول