اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد

ابتلای 4 هزار زن زنجانی به ضایعات التهابی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ابتلای 4 هزار زن زنجانی به ضایعات التهابی خبر داد.

ابتلای 4 هزار زن زنجانی به ضایعات التهابی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اعظم ملکی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور بانوان از میزان 4 درصدی بروز نتایج پیش بدخیم در استان زنجان خبر داد و گفت: این در حالی است که میزان بروز نتایج در سایر استان‌ها فقط بیش از یک درصد است.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح پژوهشی غربالگری سلامت زنان استان زنجان از نظر سرطان دهانه رحم کشف شیوع نتایج غیر طبیعی اسمیر دهانه رحم بوده است.

وی با اشاره به اینکه فاکتورهای دخیل در عوامل خطرزا برای شیوع این بیماری در اجرای طرح شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه کارگاه‌های آموزشی برای ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی شهری و روستایی برگزار شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در اجرای طرح پژوهشی غربالگری سلامت زنان استان زنجان از روش نمونه‌گیری تصادفی استفاده شده است، اضافه کرد: در این زمینه از همه مراکز استانی نمونه‌گیری شده است.

*طرح غربالگری زنان استان زنجان جنبه خدمت دارد

وی با تاکید بر اینکه طرح غربالگری سلامت زنان استان زنجان بیشتر جنبه خدمات‌رسانی به زنان استان را دارد، ادامه داد: بیشترین سن سرطان 35 سال به بالا است.

ملکی با اشاره به اینکه هیچ موردی از سرطان مهاجم در نمونه‌گیری‌های طرح غربالگری سلامت زنان استان زنجان پیدا نشده است، یادآور شد: 4 هزار نفر بر اساس نمونه‌گیری‌ها ضایعات التهابی داشتند.

وی اذعان داشت: بر اساس نمونه‌گیری‌های صورت گرفته 28.4 درصد از افراد مورد نظر التهاب شدید داشتند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه برای یک‌هزار و 152 نفر توسط متخصص زنان درمان‌های دارویی تجویز شده است، تصریح کرد: برای 170 نفر نیز کولپوسکوپی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه میزان بروز نتایج پیش بدخیم در استان زنجان 4 درصد است، اضافه کرد: نسبت به سایر استان‌های همجوار این آمار بسیار زیاد است.

ملکی اظهار داشت: میزان بروز نتایج پیش بدخیم در سایر استان‌ها بیش از یک درصد است.

*برگزاری آموزش‌های لازم در زمینه سرطان

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش‌های لازم در زمینه سرطان و پیشگیری از آن در استان زنجان برگزار شود، ادامه داد: هر چند سال یکبار غربالگری‌هایی در این راستا در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول