اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان:

دانشگاه بستری برای رشد شخصیت اجتماعی افراد است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه بستری برای علم آموزی و زمین تمرینی برای رشد شخصیت اجتماعی افراد است.

دانشگاه بستری برای رشد شخصیت اجتماعی افراد است

حجت‌الاسلام محمدحسن کاوری در زمینه برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع جوان و روابط دختر و پسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایرانشهر اظهار داشت: در اسلام هیچ بنایی نزد خداوند محبوب‌تر از ازدواج نیست، ازدواج نیاز به آموزش دارد و حتی اجداد و نیاکان ما هم این آموزش را می‌دیدند.

وی افزود: آموزش پیش از ازدواج ضرورتی اساسی است و سرفصل‌های این ضرورت، تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرن، تغییرات جدی در نیازهای نسل جدید، کاهش تبادل اطلاعات و تجربه و آموزش به دلیل کاهش زمان با هم بودن اعضای خانواده، کاهش تعداد اعضا خانواده، کاهش روابط خانوادگی و فامیلی است.

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان با اشاره به ویژگی‌های محیط‌های دانشگاهی گفت: دانشگاه بستری برای علم آموزی و زمین تمرینی برای رشد شخصیت اجتماعی افراد است چرا که دانشجویان به واسطه حضور در تشکل‌ها و انجمن‌ها ضمن تعامل با سایر دانشجویان و نهادها فرصتی برای شکوفا شدن استعدادهای بالقوه خود پیدا می‌کنند.

کاوری تصریح کرد: در فضای باز و دو جانبه، دانشجویان دختر و پسر می‌توانند سئوالات خود را در زمینه ازدواج و روابط دختر و پسر با اساتید حوزه و دانشگاه به راحتی به صورت شفاهی و کتبی عنوان و جواب سئوالات خود را نیز متقابلا دریافت کنند.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه ولایت ایرانشهر در تعامل با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این شهرستان توانسته در بحث فرهنگی دانشگاه، تعاملاتی را ایجاد تا از این بستر بتوان با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان گفت: عمده سئوالات دانشجویان در زمینه مسائل ازدواج، عفاف و مسائل خانواده از قبیل نحوه برقراری ارتباط شرعی بین دختر و پسر، ازدواج های دانشجویی، ملاک‌های انتخاب همسر، سن مناسب ازدواج، مشکلات سال‌های اول ازدواج، مشکلات اقتصادی ازدواج، موانع ازدواج و... است که با حضور اساتید فرهنگی حوزه و دانشگاه با برگزاری این کرسی‌ها به سئوالات آنها پاسخ داده می‌شود.

برای تشکیل خانواده اولین نیاز آموزش لازم برای انتخاب همسر مناسب است

کاوری همچنین در زمینه موضوع مهارت‌های زندگی و مهارت انتخاب گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح سبک زندگی موضوع مهارت‌های زندگی، نشست‌های آزاد اندیشی انتخاب شده است زیرا برای اصلاح امور اول باید مهارت‌های لازم را برای آن بیاموزیم تا بتوانیم آن را اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: برای ازدواج و تشکیل خانواده، اولین نیاز آموزش لازم برای انتخاب همسر مناسب با عقاید، افکار و خواسته‌های هر شخص است که باید به آن پرداخته شود.

مدرس حوزه و استاد دانشگاه اصفهان ادامه داد: مهارت‌های زندگی، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، اصول و قواعدی است که زمینه تعامل و سازگاری انسان‌ها را با محیط و اطرافیان فراهم می‌سازد.

کاوری تصریح کرد: با مجهز شدن به این مهارت‌ها می‌توان در برابر مشکلات پیرامونی برخوردی منطقی و کارساز داشت، فرد با کمک این مهارت‌ها، دانش و نگرش‌های خود را به توانایی واقعی بدل می‌سازد و از نیروهای نهفته خویش در زمینه شادابی و بهبود وضعیت بهره می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از هر پنج ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود افزود: آمارها نشان می‌دهد بیشترین طلاق‌ها در سال‌های اولیه زندگی زوجین به وقوع می‌پیوندد که با انجام مشاوره‌های صحیح و اصولی می‌توان بسیاری از آنها را کاهش داد.

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان گفت: ویژگی‌های یک زندگی خوب؛ پویایی، تحرک، وجود صداقت و راستگویی، امانتداری، سپاسگزاری از یکدیگر، دوری از تردید و دو دلی و پرهیز از رقابت‌های مخرب است لذا توصیه می‌شود قناعت کنید و با آنچه که دارید بسازید چرا که خداوند روزی دهنده و بخشنده است.

انتهای پیام/75002/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول