اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تحکیم بنیان خانواده صورت گرفت

برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی برای نوعروسان امداد تویسرکان

خبرگزاری فارس: به منظور تحکیم بنیان خانواده کارگاه‌ آموزشی مهارت‌های زندگی برای 47 نوعروس خانواده امداد تویسرکان برگزار شد.

برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی برای نوعروسان امداد تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعد از ظهر امروز به منظور تحکیم بنیان خانواده کارگاه‌ آموزشی مهارت‌های زندگی برای 47 نوعروس خانواده امداد تویسرکان برگزار شد.

در حاشیه این کارگاه مدیر کمیته امداد تویسرکان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه کمترین درصد طلاق در جامعه ما مختص به ازدواج‌های کمیته امداد است، افزود: در طی سال در برنامه مدون، هدفمند و کاربردی این نهاد با تشکیل کلاس‌ها و مشاوره‌های لازم قبل و بعد از ازدواج برای دختران و مردان مددجوی زیر پوشش زمینه یک زندگی سالم را مهیا می‌کند.

تیمور کرمی‌مقدم از برگزاری کارگاه آموزشی برای مددجویان در دوره‌های مختلف با عناوین مهم در حوزه زندگی مشترک خبر داد و افزود: چگونگی و حدود ارتباط سالم بین دختر و پسر قبل از ازدواج، معیارهای انتخاب همسر، اهداف و انگیزه‌های ازدواج، آسیب‌شناسی زوایای یک ازدواج از دیدگاه‌های گوناگون و عواقب رفتارها و کردارهای ناهنجار و... به صورت کامل در زمانی تعریف شده آموزش داده می‌شود.

وی یکی از فعالیت‌های تأثیرگذار این نهاد ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج و هم‌یاری آنها دانست و افزود: برای اینکه پیوند زناشویی بین دو جوان صورت گیرد کارشناس و محققان این نهاد در حوزه وظیفه خود تحقیقات لازم را انجام می‌دهند و پس از تأیید از سوی کمیته امداد مراحل بعدی آگاهسازی زوجین در همه امور با همت و کمک خیران نیکوکار شهرستان خانواده نوعروسان امداد با تهیه جهیزیه و امکانات ضروری بنا نهاده می‌شود.

مدیر کمیته امداد تویسرکان خانواده سالم و موفق را زیربنای موفقیت همه‌جانبه یک کشور دانست و تصریح کرد: دشمنان نظام خانواده را مورد هجمه قرار داده و برای خدشدار کردن این مهم سرمایه‌گذاری کلان کرده است.

وی پیشگیری را مهمترین مؤلفه در آغازی موفق در بنیانگذاری یک خانواده مستحکم عنوان و افزود: در صورت شناساندن اهداف و انگیزه ایجاد خانواده، زندگی دو زوج در سختی‌ها و مشکلات مستحکم‌تر و مقاوم‌تر می‌شود.

کرمی‌مقدم رشد و شکوفایی خانواده را سبب توسعه کشور دانست و تصریح کرد: الگوسازی‌های درست  از هدررفت هزینه‌های بسیار زیادی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما امروز بیش از هر زمان دیگری به آگاهی و شناخت اصول و قواعد زندگی مشترک نیاز داریم، تصریح کرد: شناخت متقابل روحیات زن و مرد از یکدیگر و تأمین نیازهای همدیگر بخش اصلی یک زندگی است.

مدیر کمیته امداد تویسرکان افزود: آگاه به زمان بودن، به کارگیری اصول و قواعد مهارتی، استفاده از تجربیات زندگی دیگران و افزایش اطلاعات و به روز بودن جزوی از راهکارها برای سلامت زندگی مشترک است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رسالت‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد در دهه اخیر توانمندسازی مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر است، تصریح کرد: مجموعه امداد با همتی مضاعف و حرکتی جهادی تلاش می‌کند ضمن ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان آنان را به مرز خود اتکائی و خودباوری برساند.

انتهای پیام/89010/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول