اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان:

عدم مهارت‎های زندگی عمده‎ترین چالش حوزه خانواده است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: باوجود همه آموزش‎هایی که دستگاه‎های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‎کنند، همچنان عدم مهارت‎های زندگی از عمده‎ترین چالش‎های حوزه خانواده به شمار می‎رود.

عدم مهارت‎های زندگی عمده‎ترین چالش حوزه خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین شعبانی عصر امروز در هفتمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان که با محوریت مسائل آسیب‎های اجتماعی صورت گرفت، اظهار داشت: کمرنگ شدن آموزه‎های دینی، عدم پایبندی به اخلاق گفتاری، خیانت زوجین، اعتیاد، فقدان معیارهای صحیح در انتخاب همسر، اختلافات خانوادگی، تفاوت‎های فرهنگی و طبقاتی، از دیگر مشکلات موجود در حوزه خانواده است که لزوم مشاوره را ایجاب می‎کند.

وی بر ضرورت مشاوره هدفمند مرتبط با کاهش آسیب تأکید کرد و ادامه داد: عملی که امروزه در مشاوره دیده می‎شود، متأسفانه جوابگوی نیاز جامعه نیست.

یک مرکز مشاوره در ساختمان شورای حل اختلاف گرگان فعال است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با بیان اینکه مشاوره و ارائه خدمت از وظایف اصلی قوه قضائیه نیست، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آسیب‎ها و دعاوی یک مشکل جدی است، ضرورت این مهم احساس می‎شود که باید مشاوره فعال و مرتبط با دستگاه قضایی وجود داشته باشد.

شعبانی از انعقاد تفاهم‎نامه‎ای با بهزیستی و نیروی انتظامی استان خبر داد و یادآور شد: با تنظیم این تفاهم‎نامه مشاوره‎های خانوادگی، حقوقی و اجتماعی صورت می‎گیرد.

وی با بیان اینکه در گرگان یک مرکز مشاوره فعال در ساختمان شورای حل اختلاف وجود دارد، ابراز داشت: درخواست و انتظار از کارگروه خانواده استان این است که این فعالیت در قالب تهیه یک ساختمان خاص از طریق اعتبارات استانی گسترش پیدا کند.

کمبود کارشناس مرتبط در محاکم خانوادگی در گلستان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از کمبود کارشناس مرتبط در محاکم خانوادگی که باید دارای مشاوره خانواده باشند خبر داد و عنوان کرد: در سایر حوزه‎های قضایی به دلیل کمبود اعتبار و امکانات فاقد مراکز مشاوره هستیم که باید به این مهم پرداخته شود تا توسعه مراکز مشاوره به سایر شهرستان‎ها تعمیم داده شود.

شعبانی از فعالیت 9 کارشناس در مرکز مشاوره گرگان خبر داد و اظهار داشت: تلفن 129 دادگستری به طور شبانه‎روزی فعال است و به همشهریان مشاوره ارائه می‎دهد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول