اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف بشرویه:

مسجد میان‌ده در بشرویه 403 سال قدمت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: از مساجد تاریخی در بشرویه می‌توان به مسجد جامع، میان‌ده، مسجد جامع ارسک و رقه اشاره کرد که مسجد میان‌ده در بشرویه 403 سال قدمت دارد.

مسجد میان‌ده در بشرویه 403 سال قدمت دارد

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: وقف از کامل‌ترین صدقات و عملی نیک و مصداق روشنی از انفاق است و تفاوت اصلی آن با دیگر صدقات و خیرات در این است که آنها گذرا و فانی هستند، اما در امر وقف هم واقف و هم مردم از ثمرات و برکات مادی و معنوی آن بهره می‌برند.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که کسی از ثمرات و عواید موقوفات استفاده می‌کند علاوه بر دعای خیر مردم، پاداش صدقه جاریه برای واقف منظور می‌شود حتی اگر واقف در قید حیات نباشد.

تعداد اماکن متبرکه بشرویه 160 باب است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با اشاره به 380 موقوفه و یک‌هزار و 100 رقبه در این شهرستان افزود: همچنین تعداد 160 باب اماکن متبرکه شامل مسجد، حسینیه، بقعه و تکیه وجود دارد که مشخصه اصلی آن وجود 39 باب مسجد در شهر بشرویه است.

خدایی اضافه کرد: از مساجد تاریخی و مهم در سطح شهرستان می‌توان به مسجد جامع، میان‌ده، مسجد جامع ارسک و رقه اشاره کرد که مسجد میان‌ده در بشرویه 403 سال قدمت دارد.

وی ابراز داشت: دو کاروانسرای وقفی در اصفاک و نیگنان از جمله اماکن تاریخی بوده و تعداد هفت بقعه متبرکه نیز در سطح شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: برنامه‌های فرهنگی در طول سال با همکاری هیئت امنا و دست اندرکاران بقاع متبرکه برگزار می‌شود که تاثیر بسیار مهمی در درآمد‌زایی موقوفات داشته است.

طرح عمرانی امامزادگان 44 آیتم دارد

خدایی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به برنامه‌های ویژه هفته وحدت و طرح آرامش بهاری به مناسبت فرارسیدن سال نو اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های عمرانی در بقاع متبرکه مستلزم تصویب طرح جامع عمرانی امامزادگان است، متذکر شد: این طرح 44 آیتم دارد که با توجه به اولویت‌بندی ساخت‌و‌سازها آغاز می‌شود و در بعضی از بقاع شهرستان در فاز نخست آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه اذعان داشت: عواید و درآمد حاصل از موقوفات صرف نیات واقفان شده و عواید بقاع صرف هزینه‌های عمرانی، مدیریتی و فرهنگی می‌شود.

انتهای پیام/69006/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول