اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بشرویه خبر داد

وجود 380 موقوفه در شهرستان بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از وجود 380 موقوفه در شهرستان بشرویه خبر داد.

وجود 380 موقوفه در شهرستان بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه حجت‌الاسلام دادخدا خدایی پیش از ظهر امروز در همایش متولیان و مباشران موقوفات  در بشرویه اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، برقراری تعامل و ارتباط سازنده، تبیین قوانین و مقررات برای متولیان موقوفات، انتقال تجربیات، تقویت و گسترش فرهنگ وقف و به کارگیری ابتکارات و اندیشه‌های متولیان و مباشران است.  

وی ادامه داد: متولیان موقوفات کسانی هستند که مطابق با وقف‌نامه‌ها و مقررات اوقافی، وظایف مدیریتی و تولیتی موقوفه بر عهده آنان گذاشته شده است.

* فعالیت 69 متولی موقوفات در بشرویه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه تعداد متولیان موقوفات شهرستان بشرویه را 69 نفر اعلام و تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه بر اساس مقررات اوقافی بر تمام موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی سطح شهرستان است.

وی افزود: سیاست اداره اوقاف استفاده از ظرفیت متولیان و احقاق حق موقوفات به پشتوانه موقوفات است که بر این اساس متولیان نباید ارتباط خود را با اوقاف قطع کنند.

خدایی از وجود 380 موقوفه و یک‌هزار و 200 رقبه در شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: هر گونه واگذاری موقوفه به افراد باید با اخذ مجوز قانونی از اوقاف باشد و متولیان باید در حفظ و صیانت از موقوفات بکوشند.

وی یادآورشد: چنانچه متولی نسبت به حفظ و صیانت موقوفه و اجرای نیات واقف که بر عهده مدیریت و تولیت آن است کوتاهی و تفریط کند اوقاف برای آنان ضمامین تعیین و یا آن‌ها را ممنوع‌المداخله می‌کند.     

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول