اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف بشرویه خبر داد

برگزاری همایش روحانیون در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: همزمان با هفته وقف همایش روحانیون در شهرستان بشرویه برگزار می‌شود.

برگزاری همایش روحانیون در بشرویه

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: اسلام وقف را صدقه جاریه مسلمان و عملی ماندگار و جاویدان معرفی کرده که اثرات مثبتی را در زندگی مادی و اخروی افراد می‌گذارد.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام تاکید و سفارش ویژه‌ای به اهمیت وقف شده به طوری که آیه 261 سوره بقره به خوبی مبین اهمیت وقف و برکات آن است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با اشاره به آثار وقف در جامعه افزود: از مهم‌ترین آثار وقف، اثر اجتماعی آن در تقویت حس نوع‌دوستی و نیاز جامعه است که از بروز آسیب‌های اجتماعی پیش‌گیری می‌کند.

خدایی تصریح کرد: از راهکارهای ترویج وقف احیای نیات فراموش شده است که سبب تشویق و ترغیب مردم جامعه به این مهم می‌شود.

وی یادآور شد: اگر مردم با آثار و برکات وقف در جامعه و ماندگاری آن در پرونده اعمال خود آشنا شوند بی‌شک در موضوع وقف تحولی ارزشمند رخ می‌دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از برگزاری همایش روحانیون این شهرستان در هفته وقف خبر داد و گفت: این همایش در محل حسینیه حضرت رقیه(س) همراه با سخنرانی امام جمعه در ارتباط با ترویج و تبلیغ وقف برگزار و همچنین واقفان، خیران، متولیان و هیئت امناء بقاع متبرکه شهرستان تجلیل می‌شوند. 

خدایی دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، برپایی ایستگاه وقف در بقاع متبرکه، قرائت زیارت حضرت رسول از راه بعید در امام‌زادگان، مراسم عزاداری امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، نشست با صنف پزشکان و عیادت از بیماران، برگزاری دعای توسل و ندبه در بقاع متبرکه، همایش طلاب خواهر و تجلیل از واقفان و خیران را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته وقف عنوان کرد.

انتهای پیام/69006/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول