اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بشرویه:

اجرای نیات واقفان وظیفه ذاتی اوقاف است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: احیای عین موقوفات و اجرای نیات واقفان وظیفه ذاتی اوقاف است.

اجرای نیات واقفان وظیفه ذاتی اوقاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه حجت‌الاسلام دادخدا خدایی صبح امروز در دیدار کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با امام جمعه ضمن اشاره به فرارسیدن هفته وقف اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است و زمانی که انسان مال خود را وقف می‌کند، اثرات مثبتی در زندگی مادی و اخروی نصیبش می‌شود.

وی ادامه داد: اوقاف پشتوانه و ظرفیتی برای حفظ و صیانت از حقوق موقوفات است و حوزه کاری آن به دو بخش مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه تقسیم می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه افزود: احیای عین موقوفات و اجرای نیات واقفان وظیفه ذاتی اوقاف است که در گذر زمان نسبت به احیای موقوفات تسامح شده یا اراضی و اماکن موقوفه خرید و فروش شده که بر طبق مقررات اوقاف حفظ و صیانت از عین موقوفات مقدم است.

خدایی تصرفات مالکانه، خرید و فروش موقوفه‌ها، تقسیم در قالب ارث، تعلل اوقاف نسبت به موقوفات و دیدگاه منفی مردم نسبت به اوقاف، سبب نابودی و از بین رفتن موقوفات دانست.

وی یادآور شد: بعد از حفظ موقوفه باید زمینه سرمایه‌گذاری و درآمدزایی موقوفات ایجاد شود تا از این طریق عوایدی حاصل شده و نیات واقف عمل شود.

*وجود 380 موقوفه در شهرستان بشرویه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه اظهار کرد: عواید موقوفات از محل حق‌الاجاره موقوفات، هدایای مردم، نذورات و کمک‌های مردمی ضریح در بقاع متبرکه حاصل می‌شود.

خدایی از وجود 380 موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: کشف موقوفات جدید از ثمرات ده‌گردشی در روستاها است که مردم نیز با قوانین و احکام موقوفات آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/69006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول