اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بشرویه:

قدیمی‌ترین موقوفه بشرویه 235 سال قدمت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: قدیمی‌ترین موقوفه شهرستان بشرویه به نام زین‌العابدین با 235 سال قدمت در بخش ارسک قرار دارد.

قدیمی‌ترین موقوفه بشرویه 235 سال قدمت دارد

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: در هر دوره از تاریخ افراد نیکوکاری برای رفع نیازهای جامعه اموال خود را وقف کرده که آثار و برکات زیادی در زندگی نصیب افراد شده است.

وی ادامه داد: ایجاد توازن اقتصادی، کاهش فاصله طبقاتی و تعدیل ثروت در جامعه، رشد جامعه اسلامی و تقویت روحیه نوع‌دوستی و احسان از تاثیرات مثبت وقف در جامعه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از قدیمی‌ترین موقوفه این شهرستان با 235 سال قدمت خبر داد و افزود: این وقف‌نامه به نام زین‌العابدین با نیت برگزاری دهه اول محرم در بخش ارسک قرار دارد. ‌

خدایی یادآور شد: مردم باید با آثار و نتایج وقف در جامعه آشنا شوند و با ترویج فرهنگ وقف از تبلیغات سوء و دیدگاه منفی مردم نسبت به استفاده از موقوفات جلوگیری کنیم.

* موقوفه امیر حسن‌خانی بزرگترین موقوفه بشرویه

این مسئول با اشاره به اینکه موقوفه امیر حسن‌خانی از بزرگ‌ترین و پردرآمدترین موقوفات در این شهرستان است، گفت: این موقوفه دارای رقبات متعدد با بیش از 60 نیت دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه متذکر شد: موقوفه امیر حسن‌خانی از موقوفات مشهور طبس، فردوس، بشرویه و بیرجند است که با توجه به پراکندگی املاک و رقبات موجود این موقوفه بیش از 10 میلیارد تومان ارزش دارد.

خدایی اذعان داشت: بیشترین کاربرد این املاک، کاربرد کشاورزی است که با توجه به بروز خشکسالی‌های متوالی مسلوب‌المنفعه شده و لذا در بعضی از مواقع نیات واقفان معطل مانده است.

انتهای پیام/69006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول