اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین دوره مسابقات استانی محقق شد

پرواز پاراگلایدرسواران هرمزگانی با یاد شهدای هسته‌ای بر فراز گنو

خبرگزاری فارس: پاراگلایدرسواران هرمزگان در چهارمین دوره مسابقات استانی که به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای برگزار شد بر فراز ارتفاعات کوهستان گنو به پرواز درآمدند.

پرواز پاراگلایدرسواران هرمزگانی با یاد شهدای هسته‌ای بر فراز گنو

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مصطفی رنجبر رئیس کمیته ورزش‌های هوایی هرمزگان امروز در حاشیه برگزاری مسابقات مذکور تعداد خلبانان شرکت کننده در این دوره از مسابقات استانی پاراگلایدر در سایت پروازی گنو را 20 نفر اعلام کرد و افزود: در این دوره از مسابقات که در ماده هدف‌زنی و در شرایط ایمنی بالا برگزار شد، موسی شاهی، ابراهیم سلیمی و محمد ریحانی به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه شکرالله ریحانی، احمد شهابی و محمد حیاتی‌پور داوری این دوره را بر عهده داشتند، اضافه کرد: در این ماده پروازی، پاراگلایدرسواران تلاش می‌کنند با کنترل وسیله پروازی در محل تعیین شده فرود آیند که بر اساس دوری و نزدیکی نسبت به هدف تعیین شده امتیاز می‌گیرند.

به گفته رنجبر، سازمان انرژی اتمی در برگزاری این دوره از مسابقات با کمیته ورزش‌های هوایی استان همکاری داشته است.

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی هرمزگان هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقای توانمندی فنی و مهارتی ورزشکاران و توسعه ورزش‌های هوایی در استان دانست و گفت: با تداوم چنین حرکت‌هایی در استان و حمایت مسئولان، می‌توان هرمزگان را به قطب ورزش‌های هوایی کشور تبدیل کرد.

سردار احمد سلیم‌آبادی، رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کشور نیز که به عنوان میهمان ویژه در این مسابقات حضور داشت، با اشاره به برگزاری مسابقات پاراگلایدر سواری در هرمزگان به مناسبت‌های مختلف از جمله روز ملی خلیج فارس (اردی‌بهشت ماه) و گرامیداشت شهدای هسته‌ای گفت: شهدا افتخارات ملی ما هستند و باید همواره یاد و خاطره حماسه آفرینی‌های آنان گرامی داشته شود.

وی اضافه کرد: در پی ترورهای دانشمندان هسته‌ای کشور وظیفه خود دانستیم که به یاد این افتخار آفرینان ایران اسلامی که الگویی برای جوانان این مرز و بوم هستند، این مسابقات را برگزار کنیم.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کشور همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان انرژی اتمی برگزاری چنین مسابقاتی در هرمزگان طی سال‌های آینده تداوم داشته باشد.

محمد مهدی جهانبخش، معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان نیز در حاشیه این مسابقات از اعلام آمادگی این اداره کل به منظور حمایت از توسعه ورزش‌های هوایی در استان خبر داد و گفت: برای صدور مجوز و تأسیس باشگاه در زمینه ورزش‌های هوایی قول همکاری می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه ارائه تسهیلات مالی به هیئت و باشگاه‌ها، نیز رایزنی‌هایی با چند بانک عامل در استان صورت گرفته که با انعقاد تفاهمنامه در این خصوص، گام‌های عملی برداشته خواهد شد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان معتقد است: ورزش‌های هوایی علاوه بر کارکردهای ورزشی، جذابیت‌های توریستی و گردشگری نیز دارد که هرمزگان به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب در نیمه دوم سال، می‌تواند در توسعه این رشته‌ها پیشقدم باشد.

یادآور می‌شود، پاراگلایدر سواری از جمله ورزش‌های جذاب و هیجان انگیز هوایی است که در سه رشته هدف‌زنی، مسافت و آکروبات انجام می‌شود.

انتهای پیام/88007/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول