اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

تولید 2 میلیون و 300 هزار تن محصول کشاورزی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‏شود طی سال‌جاری بیش از 2 میلیون و 363 هزار تن محصول کشاورزی در استان زنجان تولید شود.

تولید 2 میلیون و 300 هزار تن محصول کشاورزی در زنجان

محمدرضا نهاوندی‏پور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: حجم اراضی قابل کشت در استان زنجان 884 هزار هکتار برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی در استان زنجان 510 هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: جمع اراضی آیش نیز 374 هزار هکتار برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه اراضی زیر کشت محصولات باغی بیش از 50 هزار هکتار است، تصریح کرد: گندم، جو، حبوبات، نباتات علوفه‏ای، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و پیاز عمده‏ترین محصولات تولید شده در استان زنجان به شمار می‏رود.

تولید 310 هزار تن گندم در زنجان

وی با تاکید بر اینکه میزان تولیدات سال‌جاری 2 میلیون و 363 هزار تن پیش‏بینی شده است، اضافه کرد: 310 هزار تن گندم در استان تولید شده است.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه میزان تولیدات گندم آبی طی سال‌جاری در استان زنجان 80 هزار تن بوده است، یادآور شد: میزان تولیدات گندم به صورت دیمی 231 هزار تن برآورد شده است.

وی با بیان اینکه 30 هزار تن جو به صورت کشت آبی در استان زنجان تولید شده است، افزود: میزان تولیدات جو به روش دیمی نیز طی سال‌جاری در استان 91 هزار تن اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 40 هزار تن لوبیا در سال‌جاری در استان زنجان تولید شده است، ادامه داد: میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته با رشد خوبی روبه‎رو بوده است.

وی اذعان داشت: کشاورزان در تولید سیب‌زمینی طی سال‌جاری در استان زنجان با کاهش مواجه شدند.

تولید یک میلیون تن محصول زراعی در زنجان

نهاوندی‏پور میزان تولیدات محصولات زراعی را طی سال‌جاری در استان زنجان یک میلیون و 623 هزار تن اعلام کرد و افزود: 446 هزار تن نیز محصول باغی در طی این مدت در استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید انگور در سال‌جاری با کاهش مواجه شده است، افزود: این محصول دچار سرمازدگی شده بود.

تولید 138 هزار تن سیب در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 186 هزار تن انگور در استان زنجان تولید شده است، اضافه کرد: 20 هزار تن زیتون و 138 هزار تن سیب طی سال‌جاری در استان تولید شده است.

انتهای پیام/73006/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول