اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران مانع برگشت اعتبارات بخش کشاورزی شوند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران مانع برگشت اعتبارات بخش کشاورزی شوند و در این امر اهتمام ورزند.

مدیران مانع برگشت اعتبارات بخش کشاورزی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری بعد‌از‌ظهر امروز در نشست شورای اشتغال و توسعه بخش کشاورزی اظهار کرد: تاکنون 157 میلیارد تومان طرح اشتغال‌زایی به بانک‌ها معرفی شده که با احتساب پرونده‌های برگشتی حدود 130 میلیارد تومان طرح‌های اشتغال‌زایی در نوبت دریافت تسهیلات هستند و این در حالی بوده که اعتبارات مصوب این بخش 65 میلیارد تومان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قرار شد جهاد کشاورزی با همکاری بانک‌ها نامه‌ای را به تهران ارسال کنند و خواستار جذب سهمیه جدید شوند، گفت:‌ گویا این موضوع تاکنون انجام نشده که لازم است در اسرع وقت این پیگیری‌ها انجام شود.

وی خواستار عدم معرفی افراد جدید برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها شد و افزود: تمرکز خود را روی تکمیل و پرداخت تسهیلات به پرونده‌های بین‌راهی (میان ادارات و بانک‌ها) قرار دهید و پرونده‌ها را در بانک‌ها و ادارات انبار نکنید.

صابری تأکید کرد: در ایام پایانی سال نیرو و تمرکز خود را روی افزایش نظارت‌ها و ارزیابی‌های دقیق از وضعیت اجرای طرح‌ها به منظور ایجاد اشتغال واقعی بگذارید تا هم اعتبارات 65 میلیاردی بخش کشاورزی جذب شود و هم بتوانیم سهمیه جدید جذب کنیم و مهم‌تر از آن با نظارت و ارزیابی بتوانیم شغل‌های واقعی و پایدار به ویژه در روستاها ایجاد کنیم.

* جای مشاغل خانگی در خانه‌های روستایی است نه آپارتمان‌های شهری

وی تحلیل‌های آماری را نشان ‌دهنده این دانست که مشاغل خانگی در روستاها و نه شهرها جواب داده است.

نماینده عالی دولت دهم در استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آمار 89 درصدی واحدهای فعال در روستاها تأکید کرد: این آمار در شهرها دقیقاً برعکس است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در روستاها تنها 11.1 درصد انحراف از تسهیلات داریم ولی در شهرها این آمار بسیار بیشتر از این حرف‌ها است.

صابری این تحلیل‌های آماری را واقعی و طبیعی خواند و تصریح کرد: بالاخره در طبقه سوم یک آپارتمان که نمی‌شود شغل ایجاد کرد بلکه بدون شک جای ایجاد مشاغل خانگی در روستاها و خانه‌های ویلایی است که امکان راه‌اندازی بیشتر شغل‌ها وجود دارد.

وی با یادآوری تأکیدات و دستورات خود برای توجه جدی به روستاها، اضافه کرد: اشتغال واقعی و تولید واقعی در روستاهاست و اگر ما با نگاه منطقی و واقع‌بینانه به روستاها توجه داشته باشیم این مهم تحقق می‌یابد و شاهد کاهش مهاجرت‌ها و خروج روستاها از مصرف‌گرایی خواهیم شد.

انتهای پیام/82005/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول