اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده علی‌آبادکتول در مجلس عنوان کرد

جذب تنها 26 درصد تسهیلات بخش کشاورزی در گلستان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس گفت: از 137 میلیارد تومان توسعه بخش کشاورزی تاکنون، 26 درصد آن جذب شده است.

جذب تنها 26 درصد تسهیلات بخش کشاورزی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحمت‌الله نوروزی صبح امروز در همایش فرهنگ کار در تمدن ایرانی اسلامی با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول اظهار داشت: از این مبلغ تنها 68 میلیارد تومان فقط پرونده‌سازی شده است در صورتی که باید نه تنها این مبلغ را جذب می‌کردیم بلکه از استان‌های دیگر هم می‌گرفتیم.

وی نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری را مایه امیدواری جوانان این مرز و بوم دانست و تصریح کرد: این نامگذاری هر واژه‌اش بوی اشتغال می‌دهد و هدف رهبر معظم انقلاب قطعاً توسعه اقتصادی و شکوفایی کشور در سایه اشتغال مولد جوانان و ریشه‌کنی بیکاری بوده، آن هم واقعیتی که مردم با آن روبرو هستند.

9 قتل اخیر علی‌آبادکتول ریشه در محرومیت اقتصادی دارد

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: 9 قتل، در علی‌آبادکتول ریشه دارد که ریشه آن هم محرومیت اقتصادی است و مشکلاتی که شهرستان دارد.

نوروزی توجه و عمل به خواسته‌ها و نظرات هوشیارانه مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های ابلاغی رهبر در بحث اشتغال، مدیران کشور باید بر آن شوند تا با برنامه‌ای مدون زمینه اجرایی شدن این سیاست‌ها را فراهم کنند.

با وجود تلاش برنامه‌محوری مسئولان این اقدامات کافی نیست

وی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان و مدیران باید استراتژی داشته باشند، با برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت حرکت کنند تا مساله اشتغال حل شود این نیازمند برنامه‌محوری است که شکر خدا تلاش‌های خوبی صورت گرفته ولی کافی نیست.

نوروزی با بیان اینکه کار و کارآفرینی در دین مبین اسلام و سایر ادیان الهی جایگاه والایی دارد، آن را مبین کامل تلاش و کوشش برای پیشرفت دانست و بیان کرد: حضرت علی (ع) بزرگترین کارآفرین اسلام تمام عمر مبارکش را صرف کار و تلاش کرد، پیامبر مکرم اسلام و تمامی ائمه نیز همین راه را ادامه داده‌اند، چراکه دنیای بدون آخرت جهنمی است ساخته دست انسان و آخرت بدون دنیا هم واهی و پوچ است.

با وجود ظرفیت‌های بسیار گلستان نرخ بیکاری بسیار بالاست

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از ماد تا دوران اسلام و سایر تمدن‌ها را نگاه کنید، دنیا ما را مقایسه می‌کند، در کنار دین مبین اسلام تمدن ایرانی، منشور کوروش و قوانین کار داریوش، نمونه‌های به جا مانده از این تمدن غنی است و آنچه که همه ما را نگران می‌کند این است که در استانی زندگی می‌کنیم که الطاف و مواهب الهی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی داریم اما متاسفانه نرخ بیکاری بسیار بالاست.

تعطیلی 28 کارخانه پنبه پاک‌کنی در گلستان

وی ادامه داد: نرخ بیکاری ما با اشتغال ناقص 28 درصد است، نمونه آن 28 کارخانه پنبه پاک‌کنی در سطح استان تعطیل شده است و پیدا کردن راه‌حل این امر انتظاری است که از شما دانشگاهیان می‌رود.

نوروزی ایجاد یک اشتغال مولد را مستلزم سه عامل اصلی دانش مهارت و سرمایه دانست و گفت: عملکرد چند ساله دولت در این بخش نشان می‌دهد که چنانچه فردی به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در پی ایجاد کسب و کار باشد نیاز به حمایت مالی دارد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های علمی و کاری جوانان این مرز و بوم در عرصه‌های علمی بیانگر بالا بودن دانش آنهاست، پس ضعف در پیشرفت‌های اقتصادی و بعضاً بیکاری موجود در بین این افراد علتی دارد که همان ضعف و فقدان مهارت است.

نداشتن پارک فناوری یکی از مشکلات گلستان

نوروزی یکی از مشکلات استان را نداشتن پارک فناوری دانست و گفت: همه شما دانشگاهیان سکان‌داران آینده نظام هستید و شکی نیست دانشگاه مبدا و منشا همه تحولات است، تمام نیروهای اجرایی کشور در دانشگاه تربیت می‌شوند و لازم است در این بخش دفاتر کارآفرینی و مراکز ارتباط با صنعت قوت بگیرد.

دانشگاهیان در تابستان در دانشگاه به دنبال کسب مهارت باشند

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاهیان در تابستان در دانشگاه به دنبال کسب مهارت متناسب با توانمندی‌های‌شان باشند و اوقات فراغتشان را در محیط‌های کاری مورد تایید دانشگاه به کسب مهارت بپردازند.

 

نوروزی افزود: ما باید در حوزه‌های مختلف دستاوردهای نظام را ببینیم، آسیب‌ها را شناسایی کنیم و ببینیم به کجا باید برسیم.

وی اضافه کرد: قطعاً در مناطقی که فرصت‌های بیشتری وجود دارد بیکاری کمتر است البته به شرط اینکه این فرصت‌ها شناسایی شود.

حتی یک طرح در بحث شیلات در گلستان انجام نشده است/ گلستان از ضعیف‌ترین استان‌های کشور در بحث اشتغالزایی

وی بیان کرد: در بحث شیلات حتی یک طرح در سطح استان گلستان انجام نشده است در صورتی‌که در سیستان و بلوچستان 170 طرح و در فارس 130 طرح اجرا شده است پس نیاز به یک برنامه‌ریزی جامع داریم چراکه استان ما یکی از ضعیف‌ترین استان‌های کشور در بحث اشتغالزایی است.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این فرصت‌ها بومی‌سازی شود و طرح‌هایی برای بهره‌گیری از این فرصت‌ها تهیه شود نه تنها بیکاری ریشه‌کن خواهد شد بلکه استانی بسیار توسعه‌یافته خواهیم داشت.

گفتنی است این همایش با محورهای ارزش کار از منظر قرآن و عترت، تاثیر وجدان‌کاری در ارتقاء کیفیت تولید و خدمات، روش‌های علمی و عملی حمایت از کار، نقش کارگروهی در افزایش تولید علم و ثروت، نقش زنان در پیشرفت فرهنگ کار و کارآفرینی در تمدن اسلامی، آسیب‌شناسی قوانین کار در جمهوری اسلامی و پیامدهای فرهنگی، اقتصادی در عدم تناسب کار و درآمد صبح امروز با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول برگزار شد.

انتهای پیام/2307/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول