اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اتاق بازرگانی کرمان:

جنوب کرمان ظرفیت تولیدی عظیمی در کشاورزی دارد

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری و توسعه اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: از قابلیت‌های منطقه جنوب کرمان ظرفیت‌های بخش کشاورزی است که با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب ظرفیت تولیدی عظیمی وجود دارد.

جنوب کرمان ظرفیت تولیدی عظیمی در کشاورزی دارد

سید محمد ابراهیم‌علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: از قابلیت‌های منطقه جنوب کرمان ظرفیت‌های بخش کشاورزی است که با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب ظرفیت تولیدی عظیمی وجود دارد.

وی افزود: با راه‌اندازی انجمن گلخانه‌داران به ویژه در بخش صادرات می‌توان از آن بهره برد که نتیجه آن افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه، افزایش سطح زیر کشت و افزایش تولیدات کشاورزی و اشتغالزایی و ارزآوری است.

وی با بیان اینکه در بخش آموزش و بهره‌وری در منطقه جنوب کرمان باید بیشتر کار شود تا کیفیت محصولات افزایش یابد، افزود: در دنیا باقیمانده سموم و فلزات سنگین در محصولات کشاورزی مورد توجه است تا استانداردهای مواد غذایی در محصولات کشاورزی با کمترین آلودگی وجود داشته باشند، بر همین اساس محصولات سالم با کمترین آلودگی بازارهای زیادی دارد.

علوی با بیان اینکه امیدواریم با توجه به ظرفیت عظیم تولیدی در منطقه با رونق صادرات تولیدات منطقه به 10 میلیون تن هم برسد، تصریح کرد: باید در منطقه به کشاورزان آموزش‌های لازم داده شود تا محصول با کیفیت با استفاده از کمترین میزان سموم تولید شود تا با قدرت رقابتی خوب تولید و بازارهای کشورهای خارجی را به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد: محصولات کشاورزی استان به ویژه جنوب بازارهای خارجی خوبی دارد، اما باید تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ... در این زمینه با هم متحد شوند و تمام مسائل و مشکلات مربوط در این زمینه بررسی و بازارهای هدف و نیازهای آنها شناسایی شود تا با همکاری و برنامه ریزی اصولی در راستای افزایش تولید با کیفیت گام برداریم.

علوی بیان داشت: طی یک سال گذشته فرهنگ‌سازی صورت گرفت و انجمن گلخانه‌داران و انجمن صادرکنندگان محصولات کشاورزی جنوب در استان شکل گرفت و با فرمانداران شهرستان‌های جنوبی زمینه تعامل‌ها فراهم شد.

علوی اذعان داشت: از این پس با فضای بودجه‌ای که اتاق بازرگان در اختیار انجمن گذاشته برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه تولید محصولات استاندارد و با کیفیت پیشرفته داشته باشند، امیدواریم اعضای انجمن گلخانه‌داران افزایش یابد و کمیته‌های انجمن نیز با حضور اعضای متخصص و مجرب تشکیل شوند تا از تولیدات با کیفیت و قابل رقابتی منطقه حمایت کنند.

وی افزود: بازارهای مناسب در کشورهای همسایه جنوب شرقی و حوزه خلیج فارس داریم که انجمن از این فرصت استفاده کند و اعضا در کمیته بازارسازی و صادرات همفکری داشته باشند و در کنار اتاق بازرگانی از جهاد کشاورزی و ... راهکارهای همکاری در راستای توسعه صادرات منطقه استفاده کنند تا بحث بیکاری و فقر از منطقه برداشته شود.

علوی گفت: مسئولان محلی از این انجمن‌ها حمایت کنند، اتاق بازرگانی کرمان در راستای گسترش صادرات منطقه مذاکراتی با سرمایه‌گذارانی از کشور مالزی داشته است که از منطقه بازدید کردند، باید امکانات زیربنایی انجام و بسته‌بندی بازار پسند و وسیله حمل و نقل سریع و ارزان فراهم شود تا صادرات محصولات منطقه گسترش یابد.

وی عنوان کرد: با توجه به لزوم ایجاد گمرک در منطقه با همکاری مسئولان و موافقت گمرک کشور به زودی با همکاری مسئولان محلی مکانی در اختیار گمرک گذاشته و دفتر نمایندگی گمرک ایجاد می‌شود تا در مواقعی که لازم است، کارشناسان گمرک در منطقه حاضر شوند.

انتهای پیام/2655/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول