اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری افزون بر 700 میلیون تومان

33 طرح کشاورزی در اردل به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار اردل گفت: با اعتباری افزون بر 700 میلیون تومان 33 طرح کشاورزی در این شهرستان به تصویب رسید.

33 طرح کشاورزی در اردل به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کوروش سبزواری پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی در زمینه‌های شیلات، زنبورداری، احداث استخر، توسعه و اصلاح باغات و مشاغل خانگی به تصویب رسیده است.

وی افزود:با توسعه سریع بخش کشاورزی می‌توان به اهداف مهمی چون فقرزدایی، توزیع درآمد، عدالت اجتماعی، تنوع بخشیدن و پایدار کردن الگوی توسعه، افزایش فرصت‌های شغلی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و همچنین با تامین امنیت غذایی به امنیت ملی دست یافت.

سبزواری با تأکید بر اهمیت توسعه پایدار کشاورزی ادامه داد: در بیشتر کشورهای در حال توسعه، اشتغال و درآمد وابستگی زیادی به کشاورزی دارد و معمولاً در راهبرد بهبود وضعیت امنیت غذایی و فقرزدایی این کشورها، کشاورزی جایگاه مهمی به خود اختصاص می‌دهد.

معاون فرماندار شهرستان اردل خاطرنشان کرد: توسعه پایدار، مدیریت و نگهداری منابع طبیعی و جهت‌بخشی تحولات فناوری و ساختار اداری به‌ طوری که تأمین مداوم نیازهای بشری و رضایتمندی نسل حاضر و نسل‌های آینده را تضمین کند از دیگر برنامه‌هایی است که پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به چارچوب کشاورزی پایدار و توسعه روستایی تصریح کرد: تدوین خط‌مشی و طرح‌ریزی مشاوره‌ای که شامل تجزیه و تحلیل خط‌مشی‌های کشاورزی، امنیت غذایی، مدیریت بهره‌برداری از جنگل‌ها و آبزی‌پروری به‌ صورت مسئولانه و پایدار است و تحکیم و تقویت منابع انسانی و ظرفیت‌سازی نهادی که تعلیم و تربیت، تغذیه و کیفیت غذا، توسعه روستانشینان و مشارکت روستاییان در توسعه را در برمی‌گیرد از جمله این خط‌مشی‌ها محسوب می‎شود.

سبزواری ادامه داد: اصلاح مدیریت منابع طبیعی که حفظ و توانمندسازی سرزمین، کاربرد مناسب منابع آب، ذخایر ژنتیکی جانوری و ذخایر ژنتیکی گیاهی را شامل می‌شود، استفاده مناسب از داده‌های کشاورزی که تقویت گیاهان و حاصلخیزی خاک، مدیریت آفات و آفت‌کش‌ها، انرژی برای توسعه روستا و بهره‌وری کشاورزی و مدیریت کاربرد فناوری را در برمی‌گیرد از دیگر چارچوب‌ها به شمار می‎رود.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول