اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شهرستان بهار:

شهرستان بهار در پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی اول است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان بهار گفت: این شهرستان در رابطه با پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی رتبه اول استان را دارد.

شهرستان بهار در پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی اول است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار علی‌اکبر سلطانی‌راد صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهار با تأکید بر لزوم عملیاتی شدن مصوبات کارگروه اظهار داشت: برای اجرایی شدن مصوبات همه باید دست به دست هم دهیم و در راستای توسعه بخش کشاورزی گام برداریم.

وی افزود: امسال سیاست اصلی دولت توجه ویژه به این بخش است و با توجه به اینکه بیش از 75 درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی مشغول هستند همه باید به این بخش توجه ویژه داشته باشیم.

معاون فرماندار شهرستان بهار گفت: در راستای توسعه بخش کشاورزی طرح‌های کشاورزی در قالب تسهیلات با سود 4 تا 7 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و از ابتدای سال تاکنون 412 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 274 طرح به ارزش 23 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده که 119 طرح به مبلغ 8.7 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که برای 420 نفر اشتغالزایی شده است.

سلطانی‌راد تصریح کرد: در این خصوص بانک عامل باید همکاری لازم را با متقاضیان داشته باشد تا طرح‌های تصویب شده به سهولت بتوانند از تسهیلات استفاده کنند و در این رابطه شهرستان بهار رتبه اول استان را کسب کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار نیز در این جلسه گفت: در این کارگروه 40 هکتار از اراضی ملی برای بیکاران متقاضی اشتغال در بخش کشاورزی تصویب شده که تاکنون 5.8 هکتار زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده و 18 نفر مشغول به کار شده‌اند.

حبیب‌الله مظاهری‌لقب اضافه کرد: در راستای تناوب زراعی 5 تن بذر نخود دیم خریداری شده و به صورت رایانه‌ای بین کشاورزان توزیع شده که در 60 هکتار کشت شده است.

وی با تأکید بر این که کشاورزان باید با سیاست‌های دولت همگام باشند تا بتوانیم شهرستان را از تک محصولی (سیب زمینی) خارج کنیم، افزود: در راستا با تولید فراوان محصولات دیگر، کشاورزان دچار ضرر و زیان نمی‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تصریح کرد: امسال بارندگی در شهرستان تاکنون 127 میلی‌متر بوده و کشاورزان باید با اجرای آبیاری بارانی و قطره‌ای در مصرف کمتر آب بکوشند و محصولاتی کشت شود که کم آب‌بر باشد.

در ادامه جلسه مدیر منابع طبیعی شهرستان بهار گفت: هفته منابع طبیعی از 15 اسفند ماه آغاز و تا 21 اسفند ادامه دارد.

سیدابوالحسن موسوی‌خوشرو افزود: جشن درختکاری، گردهمایی فعالان عرصه منابع طبیعی، دیدار با امام جمعه و فرماندار، نشست پژوهشی دانش‌جویان، تجلیل از همیاران طبیعت، گردهمایی دهیاران و شوراها و بهره‌برداران از منابع طبیعی و توزیع بیش از 100 هزار اصله نهال از برنامه‌های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته همچنین 3 پروژه با اعتباری بالغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/2499/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول