اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دانشجویان وزارت علوم مطرح کرد

تولید 36 هزار مقاله پژوهشی در سال 90 / ایران پیشرو حرکت علمی منطقه

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دانشجویان وزارت علوم فناوری و تحقیقات گفت: ایران رتبه نخست علمی در منطقه را با تولید بیش از 36 هزار مقاله دارا است.

تولید 36 هزار مقاله پژوهشی در سال 90 / ایران پیشرو حرکت علمی منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی بذرافشان ظهر امروز در ششمین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد در تالار اجتماعات دانشگاه علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: جمعیت کشور در سال57، 35 میلیون نفر بوده و تعداد دانشجویان کل کشور یکصد و 75 هزار نفر، در حالی که هم‌اکنون جمعیت کشور 75 میلیون نفر و جمعیت دانشجویی کشور به 4.5 میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در سال 57 حدود دویست و 20 دانشگا‌ه و مرکز آموزشی در کشور وجود داشته در حالی که در سال جاری بالغ بر دو هزار و 600 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کنند و به تربیت دانشجو می‌پردازند.

بذرافشان عنوان کرد: کشور در سال 57 و براساس چشم‌انداز 20 ساله در آن زمان امروز به تمامی اهداف رسیده‌ است و ایران به عنوان جایگاه نخست در حوزه علمی در منطقه مطرح شده است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم فناوری و تحقیقات بیان کرد: ایران در میان کشورهای منطقه و جهان از لحاظ فعالیت‌های پژوهشی و علمی جایگاه مناسبی دارد به گونه‌ای که در سال گذشته حدود 36 هزار مقاله پژوهشی در دانشگاه‌های کشور تولید شده است.

وی در ادامه افزود: ایران رتبه نخست علمی را در منطقه و رتبه سیزدهم را در جهان دارا است، همچنین در حوزه نانوتکنولوژی کشور در جایگاه نخست منطقه و هفتم جهان قرار دارد.

بذرافشان خاطرنشان کرد: کشور در حوزه نفت رتبه نخست منطقه و دوم جهان را دارا است و در حوزه کامپیوتر رتبه سیزدهم در جهان و نخست در منطقه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم فناوری و تحقیقات ادامه داد:‌ در حوزه ریاضی کشور در رتبه نخست منطقه و نهم جهان قرار دارد همچنین در حوزه کشاورزی رتبه نخست منطقه و چهاردهم جهان را دارا است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد دومین دانشگاه جامع در پذیرش دانشجوهای غیرایرانی است، تاکید کرد: جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه فردوسی در سطح مطلوبی در کشور و منطقه است و در این راستا دانشجوهای بسیاری در این دانشگاه مشغول تحصیل و در مقاطع مختلف آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/70018/ج40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول