اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه مازندران و گلستان:

پژوهش در حوزه و دانشگاه غریب است/ ثبت‌نام جذب دانشجو در مدارس علمیه

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه مازندران گفت: پژوهش در حوزه و دانشگاه غریب است.

پژوهش در حوزه و دانشگاه غریب است/ ثبت‌نام جذب دانشجو در مدارس علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام علی غفاری بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران به ضرورت فعالیت حوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه علوم مختلف در خدمت تعالی بشر و شکل‌گیری هویت انسان‌ها پیشرفت می‌کند، اظهار داشت: دشمنان اسلام در تمام دوران به ترویج فرهنگ جهالت روی آورده تا انسان‌ها را از اصل‌شان که دین‌محوری است، دور کنند.

این مسئول ادامه داد: تنها دین توحیدی الهی که تاکنون از هر نوع تحریف سیاسی‌کاران مصون مانده و پایه‌های ظلم را لرزاند، اسلام است.

غفاری هدف اصلی دشمن را براندازی اصل اسلام دانست و گفت: دشمن دین الهی با اسلام آمریکایی و خنثی کاری ندارد، استکبار، اسلام ناب محمدی را نشانه رفته است.

*مدل حکومت اسلامی از دل حوزه‌های علمیه خارج شد

وی با بیان اینکه نظام اسلامی بهترین مدل را برای حکومت اسلامی ارائه داده است، تصریح کرد: مدل اسلامی حکومت از دل حوزه‌های علمیه خارج شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تقویت پایگاه‌های دینی را وظیفه مسلم هر انسان مسلمان عنوان کرد و ادامه داد: اگر حمایت مسلمانان از پایگاه‌های دینی دریغ شود هویت انسانی دچار مشکل شده و حقوق بشری نیز تضییع می‌شود.

وی حق علمی ادا شده بانوان جامعه اسلامی را به بعد از انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی حضور بانوان در محافل علمی و دانشگاه‌ها پررنگ دیده شد.

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه استان‌های مازندران و گلستان با بیان اینکه از سال 76 مرکز حوزه علمیه بانوان در کشور شکل گرفت و هم‌اکنون با 50 هزار طلبه در حال ادامه فعالیت است، اظهار داشت: 300 مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطح کشور در حد تحصیلات دانشگاهی دانشجوی طلبه می‌پذیرند.

* فعالیت 18 مدرسه علمیه خواهران در مازندران

وی از فعالیت 28 مدرسه علمیه خواهران در منطقه پنج کشور خبر داد و گفت: 18 مدرسه علمیه با 2 هزار طلبه در مازندران و بقیه در استان گلستان فعالیت دارند.

غفاری از حذف آزمون کتبی در جذب طلبه خواهر در مدارس علمیه خبر داد و یادآور شد: ثبت‌نام اینترنتی جذب دانشجو در مدارس علمیه از اول اسفند سال جاری تا 26 همین ماه انجام می‌شود.

وی ظرفیت پذیرش طلبه خانم در مدارس علمیه مازندران را محدود دانست و اضافه کرد: پذیرش طلاب در حوزه‌های علمیه بر مبنای ظرفیت‌های تعریف شده انجام می‌شود و پاسخگوی نیاز حوزه‌های علمیه نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هر مدرسه علمیه توان پذیرش 70 طلبه خواهر را در مازندران دارد.

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه مازندران و گلستان با بیان اینکه رکن اصلی فعالیت در مدارس علمیه کار پژوهشی است، تصریح کرد: اساتید مدارس علمیه پالایش می‌شوند و بعد از احراز صلاحیت در سه سطح توان علمی آن افزایش می‌یابد.

*پژوهش در حوزه و دانشگاه امر غریبی است

وی به‌ روزرسانی متون آموزشی در مدارس علمیه را از مهم‌ترین موضوعات دانست و ادامه داد: پژوهش در حوزه و دانشگاه امر غریبی است زمانی می‌توان به مسائل مختلف علوم اسلامی دست یافت که به پژوهش توجه شود.

غفاری نبود پژوهشکده علوم اسلامی در مازندران را نقص دانست و گفت: به لحاظ گرانی زمین و ملک در مازندران برای ایجاد پژوهشکده علوم اسلامی ویژه خواهران با مشکل مواجه هستیم.

وی به نیازمندی حوزه  و مدارس علمیه در مازندران اشاره کرد و افزود: برنامه منسجمی برای صیانت از فرهنگ اسلامی وجود ندارد و مازندران محلی برای تخلیه زباله‌های فرهنگی شده است.

*هر جمعیت 50 هزار نفری یک مدرسه علمیه خواهران

این استاد حوزه و دانشگاه مدارس علمیه موجود در مازندران را پاسخگوی نیازهای این استان با پیشینه علوی ندانست و خاطرنشان کرد: هر جمعیت 50 هزار نفری نیازمند یک مدرسه علمیه خواهران است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه به صورت مردمی اداره می‌شود، تصریح کرد: حوزه و مدارس علمیه دولتی نیست و وابستگی سیاسی به هیچ حزب و جناحی ندارد.

غفاری اضافه کرد: بخش از اعتبارات مورد نیاز مدارس و حوزه‌های علمیه از سوی وجوهات شرعی مراجع و موقوفات تامین می‌شود که در سال‌های اخیر دولت خود را مکلف کرد تا در بخش سخت‌افزاری اعتباری را برای پایگاه‌های دینی تخصیص دهد.

*مدارس علمیه مازندران فاقد استاندارد آموزشی است

وی 15 مدرسه علمیه خواهران فعال در مازندران را فاقد استاندارد آموزشی دانست و گفت: امیدواریم این مشکل نیز در مازندران حل شود.

انتهای پیام/86006/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول