اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استان بوشهر

مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوشوقت در حوزه علمیه بوشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز مراسم بزرگداشتی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به مناسبت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله خوشوقت تهرانی در محل حوزه علمیه امام خمینی بوشهر برگزار شد.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوشوقت در حوزه علمیه بوشهر برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این مراسم علاوه بر آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه، شمار زیادی از مدیران استان، معاون سیاسی استاندار و مدیران ستادی استانداری، روحانیون و طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر نیز حضور داشتند.

آیت‌الله خوشوقت مصداق حیات طیبه بود

مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم با اشاره به ابعاد شخصیتی، علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی آیت‌الله خوشوقت اظهار داشت: یکی از مهمترین نکات زندگی ایشان اخلاص بود و این اخلاص را در محضر اهل بیت و استادان بزرگی همچون امام خمینی، آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله طباطبایی کسب کرده بود.

حجت‌الاسلام کریم خانی بیان کرد: آیت‌الله خوشوقت در پی شکار دل هیچکس نبود و همیشه خود را شاگرد می‌دانست و فقط خدا را می‌دید و به دیگران توجهی نداشت.

وی با اشاره به تواضع آیت‌الله خوشوقت بیان کرد: شیوه‌های تربیتی، تواضع، احیا پرسش و پاسخ در مورد معارف الهی از جمله ویژگی‌های و خدمات ارزشمند آیت‌الله خوشوقت بود.

مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: آیت‌الله خوشوقت مصداق حیات طیبه بود و همواره با اطرافیان و شاگردان خود برخوردی پدرانه داشتند.

منظومه فکری  آیت‌الله خوشوقت همواره مورد توجه بود

کریم‌خانی گفت: مشورت دادن به دیگران از جمله اصول مهم تربیتی ایشان بود و با رفتار پیامبرگونه بیاناتی در حد فهم مخاطب بیان می‌کردند.

وی با بیان اینکه روی گشاده ایشان پناهگاه پشیمان‌های خطا و معصیت بود، اظهار داشت: اولویت کاری ایشان در اصول تربیتی تهذیب نفوس جوانان بود و همواره منظومه فکری ایشان مورد توجه بود.

مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عرفان آیت‌الله خوشوقت عرفان اهل بیتی بود، گفت: خط قرمز ایشان گناه نکردن بود و همواره تاکید داشتند در هر کاری که انجام می‌دهید گناه نکنید.

وی با بیان اینکه آیت‌الله خوشوقت بر علوم حوزوی تسلط کافی داشتند، اضافه کرد: آیت‌الله خوشوقت یک فقیه اخلاقی و پناهگاه مردم و اخلاقیون جامعه و در مسائل سیاسی نیز انسانی مطلع و صریح بود.

دفاع از ولایت فقیه اصل مورد توجه آیت‌الله خوشوقت

کریم خانی افزود: ایشان در مکتب سیاسی معتقد بودند بغض به دشمنان ولایت فقیه لازمه انقلابی گری است و همواره دفاع از ولایت فقیه را یک اصل می‌دانستند.

مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایشان در عرفان سیاسی قائل به نظر حضرت امام(ره) بودند، افزود: آیت‌الله خوشوقت و مقام معظم رهبری همواره در کمال احترام با هم برخورد داشتند، آیت‌الله خوشوقت از نظر اخلاقی شخصیت برجسته‌ای بودند که این امر بر  سایر ابعاد وجودی ایشان سایه انداخته بود.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول