اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان تأکید کرد

تحقق مطالبات رهبری در گرو کاربردی شدن پژوهش‌های علمی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان با بیان اینکه تحقیقات محض به تحقیقات کاربردی تبدیل شود، گفت: استادان و دانشجویان مکلف به تحقق مطالبات رهبری مبنی بر کاربردی شدن پژوهش‌های علمی هستند.

تحقق مطالبات رهبری در گرو کاربردی شدن پژوهش‌های علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سعید جامه‌بزرگی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اساتید با موضوع اسلامی شدن دانشگاه در تویسرکان، با بیان اینکه امروز بخشی از هجمه دشمن بر بخش فرهنگی ترسیم شده است، اظهار داشت: رعایت تمام شئون اسلامی و دینی برای سلامت اجتماع و مقابله با دشمن مهم است.

وی افزود: زمانی که استاد پایبند به اصول اخلاقی باشد و علوم تدریسی شاکله اسلامی داشته باشد جامعه دانشگاهی با تأثیرپذیری، مسیر حرکت خود را درست تشخیص داده و هدف‌گذاری می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان با اشاره به اینکه پروژه‌ای که اخیراً روی آن بحث می‌شود اخلاق حرفه‌ای در مراکز علمی است، ابراز داشت: برای اشاعه اخلاق در بین استاد و دانشجو ابتدا باید اخلاق حرفه‌ای را شناخت و سپس در امور فردی و اجتماعی بر مبنای این آگاهی و شناخت تدوین و اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه مراکزی که پایه علمی دارند باید در رفتار ظاهری و باطنی هم اسلامی باشند، گفت: رفتار و پوشش ظاهری زمینه‌ساز بنیان‌ اخلاق و رفتار درونی انسان می‌شود پس پوشش ظاهر بر روند رشد فرد و جامعه در همه حوزه‌ها از اثرگذاری بسیار بالایی برخودار است.

جامه‌بزرگی، با اشاره به سخنان رهبری مبنی براینکه دانشگاهیان از علم خود برای کسب ثروت در کشور استفاده کنند، افزود: امروز بهره‌مندی از استعدادهای نیروی انسانی برای کسب ثروت یک ضرورت است که باید از علم در دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای افزایش سطح درآمد سرانه جامعه استفاده کاربردی شود.

وی با تأکید بر اینکه استادان ما باید بر اساس بهره‌وری مفید از علم و دانش آموخته شده عمل کنند نه اینکه همچون زنبور بی‌عسل تنها علم بی‌ثمر اندوخته شود، ابراز داشت: امروز زمان آن رسیده که تحقیقات محض به تحقیقات کاربردی تبدیل شود و استادان و دانشجویان مکلف بر تحقق مطالبات رهبری مبنی بر کاربردی شدن پژوهش‌های علمی با اهتمام دوچندان هستند.

جامه‌بزرگی با اشاره به اینکه رتبه علمی ایران اسلامی امروز در جهان 16 است، تصریح کرد: ما اکنون از نظر علمی به افق 1404 رسیده‌ایم و در منطقه مقام نخست را در این زمینه داریم، ما نباید به وضع موجود قانع باشیم، بلکه همه برای اقتدار جهانی ایران اسلامی باید بسیج شویم.

* دانشگاه با کاربرد پژوهش به سوی درآمدزایی حرکت کند

وی با تأکید بر اینکه امروز باید دانشگاه‌ها با کاربرد علم خود در قالب ابتکارات و ارائه طرح‌های پژوهشی به سمت درآمدزایی حرکت کنند، تأکید کرد: پویایی و فعالیت استاد در عرصه علم و تحقیق لازمه موفقیت و حرکت دانشجو به سوی این مهم است چراکه دانشجویان در این محیط از اساتید الگو‌پذیری دارند.

 رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92، اضافه کرد: برنامه دشمن برای انتخابات سال 92 تکرار حادثه سال 88 با قوت بیشتری است.

وی تصریح کرد: توهین به جایگاه ولایت برنامه طراحی شده استکبار برای ضربه زدن به انقلاب و نظام است پس همه استادان و دانشجویان باید آگاهانه و هوشمندانه با دقت در راستای فرامین رهبری حرکت کنیم.

جامه‌بزرگی در پایان متذکر شد: همه اساتید باید مراقب باشند که در برهه انتخابات دستاویز خدعه‌ها و برنامه‌های عوام‌فریبانه که در این ایام از سوی دشمنان اسلام و انقلاب طراحی شده، نشوند.

انتهای پیام/89010/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول