اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه مازندران و گلستان:

حوزه‌های علمیه وابستگی به هیچ حزب و جناحی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه مازندران و گلستان گفت: حوزه و مدارس علمیه دولتی نیست و وابستگی سیاسی به هیچ حزب و جناحی ندارد.

حوزه‌های علمیه وابستگی به هیچ حزب و جناحی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام علی غفاری بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه به صورت مردمی اداره می‌شود، اظهار داشت: حوزه و مدارس علمیه دولتی نیست و وابستگی سیاسی به هیچ حزب و جناحی ندارد.

غفاری اضافه کرد: بخش از اعتبارات مورد نیاز مدارس و حوزه‌های علمیه از سوی وجوهات شرعی مراجع و موقوفات تامین می‌شود که در سال‌های اخیر دولت خود را مکلف کرد تا در بخش سخت‌افزاری اعتباری را برای پایگاه‌های دینی تخصیص دهد.

*مدارس علمیه مازندران فاقد استاندارد آموزشی است

وی 15 مدرسه علمیه خواهران فعال در مازندران را فاقد استاندارد آموزشی دانست و گفت: امیدواریم این مشکل نیز در مازندران حل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فعالیت‌های مدارس علمیه به سمت کارهای بر زمین مانده علوم اسلامی در جامعه هدایت می‌شود، بیان داشت: با توجه به هزاران نفر تربیت شده مدارس علمیه هنوز نتوانستیم پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی باشیم.

وی اظهار داشت: دشمن در تلاش است بین حوزه و دانشگاه فاصله ایجاد کند.

غفاری برگزاری همایش‌های تخصصی فرهنگی و اسلامی را پاتک زدن به برنامه‌های دشمن عنوان کرد و گفت: 17 اسفند سال جاری همایش طنین وحدت با مشارکت دانشگاه ادیب مازندران برگزار می‌شود.

*مدرک تحصیلی حوزه علمیه معادل نیست

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران منطقه پنج کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در کنار دیگر مراکز علمی و آموزشی باری از دوش دولت بر می‌دارد، خاطرنشان کرد: مدرک حوزه علمیه کارشناسی رسمی است و معادل نیست و بیشتر فارغ‌التحصیلان جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.

وی ترویج عرفان‌های کاذب را مشکلی دانست که بعد از جنگ موجب تهدید جامعه دینی شده است، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تا محافل غیردینی جمع و جلوی ترویج عرفان‌های نوظهور گرفته شود.

غفاری افزود: با اعزام مشاوران دینی پاسخگوی شبهات نوجوانان و جوانان در درون و بیرون از حوزه‌های علمیه هستیم.

وی به تدوین پایان‌نامه‌های طلبه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: از سال 83 تاکنون در استان گلستان 482 مورد تحقیق پایانی برای سطح کارشناسی انجام شد که 205 مورد آن در حال تدوین است و در مازندران نیز 990 مورد تحقیق پایانی انجام شد که 190 مورد آن در حال تدوین است.

این مسئول ادامه داد: پایان‌نامه‌ها در سطح کارشناسی ارشد است که در مازندران 11 پایان‌نامه و در استان گلستان 25 پایان نامه در حال تدوین است.

غفاری با اشاره به اینکه هر سال بودجه برای حوزه‌های علمیه استان‌ها ابلاغ می‌شود، بیان داشت: بودجه سال 91 بخش از آن در اسفند سال جاری آمده است.

*مدیران حوزه علمیه از پایین‌ترین پایه حقوقی برخوردارند

وی افزود: مدیران حوزه‌های علمیه دارای تحصیلات کارشناسی ارشد هستند ولی حداقل حقوق کارگری به آنان تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/86006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول