اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی غدیرپژوهی:

محیط‎های تفریحی سلامت فرهنگی را از دست داده است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی غدیرپژوهی گفت: متاسفانه محیط‏های تفریحی کشور سلامت فرهنگی خود را از دست داده است.

محیط‎های تفریحی سلامت فرهنگی را از دست داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‏الاسلام سعید شاه‌آبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: ترویج دعای عهد از مهم‏ترین اهداف هیئت عهد آدینه به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه دعای عهد مهجور مانده و مداحان مشهور نیز قادر به قرائت صحیح آن نیستند، خاطرنشان کرد: این دعا از امتیازات بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی غدیرپژوهی با بیان اینکه دعای عهد باید در نظامی که بسترساز حکومت امام زمان (عج) است به خوبی ترویج یابد، تصریح کرد: کوتاه بودن این دعا سبب سنگین نبودن برنامه‏های هیئت عهد آدینه می‏شود.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ سحرخیزی از دیگر برنامه‏های هیئت عهد آدینه محسوب می‏شود، اضافه کرد: متاسفانه از برکات دعای عهد به دلیل خواب غافل می‏شویم.

*رواج شب‏‌نشینی‏‌ها در جامعه

حجت‏الاسلام شاه‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر شب‎نشینی در جامعه ایران رواج یافته است، یادآور شد: باید مردم به بیداری در صبح زود عادت کنند.

وی با اشاره به اینکه ترویج کوهنوردی در جامعه از دیگر اهداف هیئت عهد آدینه به شمار می‏رود، ادامه داد: ترویج این ورزش یکی از فرمایشات مهم مقام معظم رهبری محسوب می‏شود.

*تجدید عهد با شهدای گمنام

مدیر عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی غدیرپژوهی با بیان اینکه تجدید عهد با شهدای گمنام یکی از اهداف هیئت عهد آدینه در برگزاری مراسم دعای عهد است، ادامه داد: متاسفانه محیط‎های تفریحی سلامت فرهنگی خود را از دست داده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به جوانان کشور القا می‏کنند که اگر شادی و نشاط دوست دارند از دین دوری کنند، تصریح کرد: امروز هیئت عهد آدینه الگویی را به صورت عملی پیاده‏سازی می‏کند که در آن شادی، لذت، نشاط، عبادت و دعا به هم آمیخته است.

حجت‏الاسلام شاه‌آبادی با اشاره به اینکه هدف هیئت عهد آدینه عجین شدن شادی با معنویت است، خاطرنشان شد: در حال حاضر دشمن همه تلاش خود را می‎کند تا جوانان را از دین زده کند.

وی با اشاره به اینکه عهد آدینه در استان‏های اصفهان و مشهد و تهران فعال است، ادامه داد: جذب جوانان به این هیئت از مهم‏ترین رویکرد آن به شمار می‏رود.

انتهای پیام/73006/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول