اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت تأکید کرد

تقویت نفوذ فرهنگ انفاق در متن جامعه

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: اگر فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بطن جامعه نفوذ پیدا کند، اثر فرهنگی و مذهبی بیشتری می‌تواند در اقشار مختلف مردم بگذارد.

تقویت نفوذ فرهنگ انفاق در متن جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت سیددادخدا حسینی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشن نیکوکاری در این شهرستان اظهار داشت: اساس دین اسلام بر انفاق و نیکوکاری بنا نهاده شده و در قرآن کریم نیز توصیه فراوانی به احسان نسبت به نیازمندان شده است.

وی شرکت در جشن نیکوکاری را وظیفه همگانی دانست و افزود: برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری با شعار همت مردمی، سلامت و توانمندی خانواده‌ها از 14 تا 21 اسفند ماه با حضور آحاد مختلف جامعه در شهرستان جیرفت اجرا می‌شود.

حسینی با تأکید بر اینکه باید اعتماد مردم در این زمینه جلب و زمینه حضور گسترده آن‌ها فراهم شود، تصریح کرد: نیکی و احسان به دلیل ریشه‌ای که در بطن جامعه دارد، بسیار اثرگذار است و تبعات بسیار خوبی بر جای می‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بطن جامعه نفوذ پیدا کند، اثر فرهنگی و مذهبی بیشتری می‌تواند در اقشار مختلف مردم بگذارد و هنر مسئولان این است که این مکارم اخلاقی را درون جامعه ترویج دهند.

حسینی بسیج و آموزش و پرورش را دو نهاد تأثیرگذار در برپایی این سنت حسنه ذکر و عنوان کرد: اداره‌های تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز باید مساجد را در این عرصه وارد کرده و از طریق روحانیان این سنت پسندیده را در جامعه گسترش دهند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: همچنین اداره بازرگانی و مجمع امور صنفی شهرستان باید با برگزاری جلسه‌ای با رؤسای تمام اصناف زمینه حضور فعال و رقابتی آنان را برای مشارکت در جشن نیکوکاری فراهم کنند.

حسینی با اشاره به اینکه در هفته احسان و نیکوکاری در سربرگ اداره‌ها از آیات و روایات ویژه آن استفاده می‌‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه در مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی این مقوله می‌تواند، اثر نیک ماندگار داشته باشد، باید در این زمینه بیشتر کار شود. 

انتهای پیام/80001/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول