اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ملایر:

استحاله فرهنگی جوانان رویکرد اصلی دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ملایر گفت: دشمن می‌خواهد از طریق رسانه‌های مجازی جوانان ما را از درون تهی کند و از هویت و معنویت دور کرده و به فرهنگ خود در آورد.

استحاله فرهنگی جوانان رویکرد اصلی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهمن امانی صبح امروز در مراسم افتتاح چهارمین همایش ملی ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر با اشاره به این‌که این همایش برای چهارمین سال در دانشگاه ملایر و با هدف ارتقای فرهنگی دانشجویان و بالا بردن بصیرت قشر دانشجو در راستای دشمن‌شناسی و راه‌های مقابله با توطئه‌های دشمن برگزار شده است، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ناتوی فرهنگی، امروز می‌طلبد در این زمینه نسبت به آگاهسازی قشر جوان به‌ویژه دانشجویان تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی به زمینه‌های شکل‌گیری ناتوی فرهنگی دشمن از قرون گذشته بر ضد کشورمان اشاره کرد و گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که امروز راه مقابله با کشورها تجاوز نظامی نیست بلکه باید از درون فرهنگ کشورها را مورد تهاجم قرار داد و ملت‌ها را از فرهنگ و هویتشان دور و به فرهنگ دلخواه کشاند.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به این‌که کشورهای غربی که امروز دم از انسانیت و آزادی‌خواهی ملت‌ها می‌زنند خود سردمدار برده‌داری بودند، افزود: آن‌ها با ساختن بمب اتم میلیون‌ها انسان را به خاک و خون کشیدند ولی امروز چشم دیدن استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ملت ایران را ندارند.

وی تصریح کرد: دشمن خواسته‌های پست و حیوانی خود را افتخار می‌داند و داشته‌های ارزشی ملت ایران را مایه شرمساری می‌داند.

امانی با اشاره به زبونی دشمن در برابر مقاومت ملت ایران در همه زمینه‌ها گفت: دشمن از ابتدا با هر طرح و وسیله‌ای در برابر ملت ایران ایستاد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تهاجم نظامی، هشت سال دفاع مقدس را به راه‌ انداخت که در این راستا ملت ایران پیروزمندانه ایستاد و اجازه تعدی دشمن را به یک وجب از خاک کشورمان نداد.

وی اظهار داشت:  دشمن بعد از ناامیدی در جنگ نظامی برابر ملت ایران از طریق تهاجم فرهنگی و تا امروز از طریق جنگ اقتصادی به ملت ایران تجاوز کرده و می‌طلبد ملت مقاوم ایران باز هم با دلیری و مقاومت در برابر دشمن بایستد.

رئیس دانشگاه ملایر گفت: کشورهای غربی از فساد و فحشا رنج می‌برند و خانواده در این کشورها معنا و جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: دشمن در صدد است از طریق رسانه‌های مجازی جوانان ما را از درون تهی کند و از هویت و معنویت دور کرده و به فرهنگ خود در آورد.

امانی اظهار داشت: ملت ایران با داشتن ارزش‌های بنیادی و اعتقادات به این خودباوری رسیده که باید در مقابل دشمن ایستاد و تا به امروز نیز در این زمینه موفق بوده است.

وی موفقیت‌های دانشمندان کشورمان را در زمینه‌های علمی، فرهنگی و نظامی باعث زبونی دشمن برشمرد و گفت: دشمن با هدف مشخص حرکت می‌کند و هر جا ما غافل شویم نقطه پیروزی دشمن خواهد بود.

رئیس دانشگاه ملایر با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مشخص حرکت کردن دشمن زنگ خطری برای ملت ایران است و امروز می‌طلبد ملت ایران، خط دشمن را با بصیرت بشناسند و در نقطه مقابل آن حرکت کند.

وی خطاب به دانشجویان با بیان این‌که دانشگاه مبدأ تحولات در جامعه است، گفت: شما باید به عنوان الگو در جامعه باشید که جامعه از شما تأثیر بگیرد و هر چیزی که در دانشگاه شایع شود در جامعه نیز نشر پیدا کند.

امانی عنوان کرد: دانشجویان باید مسئولیت فرهنگی خود که همان بالندگی علمی توأم با مباحث معنوی و فرهنگی است را تقویت کنند تا دشمن نتواند خدشه‌ای در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه ملایر طی سال‌های اخیر به توانمندی‌های این دانشگاه در زمینه‌های علمی، فرهنگی و عمرانی اشاره کرد و افزود: وجود بیش از 50 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف، وجود شش هزار دانشجو، کسب رتبه‌های برتر علمی در بین دانشگاه‌های کشور و برگزاری همایش‌های مختلف علمی و فرهنگی طی سال‌های اخیر این دانشگاه را از همه امور برتر کرده به طوری که امروز دانشگاه ملایر جزو پنج دانشگاه برتر در کشور به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه ملایر، برگزاری همایش ناتوی فرهنگی را بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: چهارمین همایش ناتوی فرهنگی با حضور دانشجویان فرهیخته 25 دانشگاه از سراسر کشور از 9 تا 11 اسفندماه با موضوعات مختلف و با حضور اساتید برتر کشور در دانشکده عمران و معماری دانشگاه ملایر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/89013/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول