اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان خبر داد

تصویب 6 میلیارد تومان بودجه فرهنگی برای شهرداری زنجان

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان میزان بودجه فرهنگی مصوب شهرداری زنجان را برای سال آینده بیش از 6 میلیارد تومان اعلام کرد.

تصویب 6 میلیارد تومان بودجه فرهنگی برای شهرداری زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امامعلی دادخواه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه مصوب شهرداری زنجان اظهار داشت: این بودجه به صورت متعارف برای بخش‌های مختلف تدوین شده است.

وی میزان بودجه فرهنگی شهرداری زنجان را برای سال آینده بیش از 6 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نیمی از این مبلغ برای بخش‌های عمران فرهنگی مصوب شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان زیباسازی، ساماندهی دکه‌ها، تبلیغات شهری و ساخت فرهنگسراها را از جمله اقدامات عمران فرهنگی عنوان کرد و گفت: نیمی از اعتبار 6 میلیارد تومانی شهرداری زنجان باید در سال آینده صرف این امور شود.

وی 3 میلیارد تومان از بودجه فرهنگی مصوب در شورای شهر زنجان را مربوط به امور جاری فرهنگی عنوان و اضافه کرد: امور فرهنگی هنری، ارتقای فرهنگ شهروندی، آموزش، سلامت و ورزش و در نهایت مناسبت‌ها و ایام خاص از جمله اموری هستند که با اعتبارات جاری فرهنگی اجرا می‌شوند.

*ارتقای حقوق شهروندی از اولویت‌ها است

دادخواه با بیان اینکه بیشترین بودجه فرهنگی شهر باید صرف آموزش شهروندی شود، ادامه داد: آموزش حقوق شهروندی باید از طریق مطبوعات و صدا سیما، کلاس‌های آموزشی، سخنرانی، برگزاری نمایشگاه به صورت فصلی و یا دائمی، عکس و فیلم به مردم آموزش داده شود.

وی با اشاره به ضرورت دایر کردن بازارچه‌های کتاب تصریح کرد: انتظار می‌رود بخشی از بودجه فرهنگی در اختیار مطبوعات قرار گیرد تا صرف آموزش ارتقای شاخص‌های شهروندی شود.

*افزایش بودجه فرهنگی شهرداری زنجان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از افزایش بودجه فرهنگی شهرداری زنجان در برای سال آینده خبر داد و گفت: بودجه فرهنگی سال‌جاری شهرداری حدود 4 میلیارد تومان بوده است که در سال آینده حدود 2 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه‌محور بودن بودجه فرهنگی سال آینده گفت: ساخت یک باشگاه فرهنگی ورزشی و یک فرهنگسرا در دستور کار قرار دارد.

دادخواه گفت: تکمیل پارک‌های علم و فناوری، پارک‌های بازی و فرهنگی برای کودکان و همچنین تکمیل پارک بانوان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در سال آینده است.

*اعمال سلیقه در مصرف بودجه‌های فرهنگی

وی در پاسخ به سئوالی در مورد محل مصرف اعتبارات فرهنگی گفت: متاسفانه در هزینه اعتبارات فرهنگی اعمال سلیقه می‌کنند و این اعتبارات در محل مصوب خود هزینه نمی‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد دلیل مراجعه برخی از ساکنان شهرک‌ الهیه و کوی فرهنگ با ابراز خرسندی از حساسیت مردم در مورد حق و حقوق خود گفت: برخی از آنها معتقد بودند که حریم امنیتی و سلامت منازل آنها در نصب دکل برق رعایت نشده است که قرار شده مسئولان این موارد را بررسی و در صورت لزوم خانه‌های واقع شده در حریم را تملک کنند.

انتهای پیام/73004/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول