اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

شورای فرهنگ عمومی به جلسات شعاری تبدیل نشود / کار فرهنگی در عمل چاره‌ساز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج گفت: شورای فرهنگ عمومی به جلسات شعاری تبدیل نشود تا بتوانیم با تشکیل آن در عمل برای معضلات چاره‌جویی کنیم.

شورای فرهنگ عمومی به جلسات شعاری تبدیل نشود / کار فرهنگی در عمل چاره‌ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی غنیمت بوده و باید دردها و معضلات فرهنگی موجود در جامعه بیان شود تا در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

خطیب جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در بین جوانان خراسان شمالی نشان از وجود سبک منحصر به فرد زندگی ایرانی و اسلامی دارد که باید در سطح جامعه نهادینه شود از این رو مسئولان باید اقدامات لازم جهت ایجاد زندگی اسلامی در سطح جامعه را نهادینه کنند تا جامعه‌ای سالم و اسلامی فارغ از معضلات و ناهنجاری‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی، مادر را رکن اساسی در تربیت فرزندان عنوان کرد و گفت: اگر مادران هنگامی که فرزندان تنها نطفه‌ای بیش نیستند به کارها و اعمال درست عادت داشته باشند این امر بر روح و روان کودک تاثیر گذار بوده و می‌تواند با ورود به جامعه رشد و بالندگی را موجب شود از این رو پدران کمتر نقشی در این خصوص دارند ولی این موضوع ذره‌ای از وظایف آن‌ها را سلب نمی‌کند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را امری ضروری در کاهش مشکلات دانست و گفت: روحانیون، بازاریان، اداری، نیروی انتظامی همه و همه و هر کسی که مسلمان است مسئول بوده و باید گفت امر به معروف و نهی از منکر نظارت عمومی است و باید همه در این خصوص مسئول باشند.

این مسئول فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید از وظایف خود بدانیم این فریضه بزرگ الهی به عنوان یک طبیب است و باید با مسالمت و لحن صحیح با فرد خطاکار در جامعه نهی از منکر شود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان تفسیر زیبا از کاهش معضلات و دغدغه‌های عمومی افزود: در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس هر کس در توان خود با هر وسیله در جنگ شرکت کرد و همه اقشار مردمی حضور یافتند و برگ زرینی به افتخارات ایران اسلامی اضافه کردند از این رو امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح جامعه نهادینه شود و هر کس خود را مسئول بداند تا از میزان مشکلات کاسته شود.

خطیب جمعه یاسوج ادامه داد: دردها و دغدغه‌های عمومی در سطح جامعه بسیار عمیق بوده و سطحی نیست که با یک مصوبه و گفتار به پایان برسد تا به صورت عملی وارد نشویم همچنان مشکلات و معضلات وجود دارد و با جلسات تکراری راه به جایی نخواهیم برد و مشکلات برطرف نخواهد شد پس باید عملیاتی وارد عرصه شد و واقعا دغدغه رفع ناهنجاری داشته باشیم.

وی بیان کرد: به دلیل حساسیت موضوع صدا و سیما، روحانیون، زنان، معلمان و ... باید وارد عرصه شوند و تبلیغ کنند و هیچ وقت خسته نشوند چرا که با تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر و اجرای آن به صورت عملی مشکل‌گشای بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگ عمومی در جامعه است.

این مسئول گفت: تا همه دست به دست هم ندهیم و به زبان عمل وارد نشویم هیچ گونه تغییری امکان پذیر نبوده و در شورای فرهنگ عمومی تنها دردها و مشکلات بیان می‌شود ولی عمل آن‌چنان رضایت بخشی صورت نگرفته که حلال مشکلی باشد امیدواریم برای اینکه جلسات پر بار شود به عمل وارد شویم و باید گفت به عمل کار برآید و به سخنرانی نیست.

انتهای پیام/82011/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول