اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

برگزاری همایش تجلیل از خیران گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان از برگزاری همایش تجلیل از خیران استان خبر داد.

برگزاری همایش تجلیل از خیران گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان قطب گنجینه خیران و نیکوکاران است، اظهار کرد: ششمین همایش تجلیل از خیران در 16 اسفند جاری در رشت برگزار می‌شود.

وی افزود: اکنون با همت خیران و نیکوکاران در 15 مرکز خانه شبانه‌روزی گیلان که بزرگ‌ترین این مراکز در رشت قرار دارد، 210 کودک سرپرستی می‌شوند.

وی نیکوکاری را یکی از ارزشمندترین اقدام‌ها و رفتارهای بشری در طول تاریخ دانست و گفت: ‌اکنون برخی از خیران چنان اقدام‌های بزرگ و ماندگاری انجام می‌دهند که هرگز حاضر به معرفی خود به دیگران نیستند و همواره تمایل دارند تلاش‌های نیکوکارانه‌ آن ها در گمنامی باقی بماند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تصریح بر اینکه آسایشگاه معلولان و سالمندان استان یکی از مهم‌ترین عبادت‌گاه‌های مردم رشت است که نیکوکاران گیلانی آن را بنا کرده‌اند، اذعان کرد: این آسایشگاه از سال 86 که در اقدامی ماندگار تاسیس شد، هرساله یک خیر ارزشمند در گیلان تجلیل می‌شود.

به گفته وی، در سال 87 مرحوم دکتر حکیم‌زاده پایه‌گذاری آسایشگاه معلولان و سالمندان و کهریزک تهران که پدر آسایشگاه‌های ایران نامیده می‌شود و در مشهد مقدس نیز چنین بنای معنوی و روحانی را پایه‌گذاری کرده است، تجلیل شد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در سال 88 از مرحوم مژدهی و همسرش که بنیانگذار خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت هستند تجلیل شد، ادامه داد: در سال 89 نیز از مرحوم آرسن میناسیان نخستین مدیرعامل آسایشگاه معلولان و نیز دکتر پیروز که ساکن لاهیجان بوده و ‌اکنون در تهران مشغول فعالیت است، قدردانی شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 نیز از مرحوم استقامت که اهدا کننده زمین برای آسایشگاه معلولان و سالمندان و از خیران مدرسه‌ساز بود تجلیل شد، اضافه کرد: در ششمین همایش تجلیل از خیران استان نیز چهره‌های ماندگار و بی‌نظیر دیگری مانند مرحوم حاج سید مظفر جلالی پایه‌گذار چندین آسایشگاه در گیلان و محمد شایگان ثابت و سیدکمال احمدزاده که در قید حیات هستند تجلیل می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: شایگان ثابت تمام ثروت خود را وقف خانه شبانه‌‌روزی شایگان ثابت رشت کرده و ‌اکنون خود نیز در کنار این فرزندان مدیریت می‌کند.

وی افزود: احمدزاده که خانه‌ «مادر و کودک» را در رستم‌آباد پس از زلزله رودبار احداث کرده‌ است فردی بی‌نظیر بوده که اکنون 500 کودک یتیم را در این مجموعه سرپرستی می‌کند و در شهرستان بم کرمان نیز پس از زلزله بم حضانت 400 کودک دیگر را به‌عهده گرفته است.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: احمدزاده در کنار این مجموعه‌های ماندگار و خیرخواهانه، مراکز کارآفرینی در زمین‌های 80 هکتاری بسیار وسیع برای کاشت زیتون و گردو از محصولات راهبردی گیلان را آماده کرده است.

وی تهیه زمین ورزشی با مساحت 25 هزار متر همراه با مخزن عالی کتاب‌های مرجع و نیز احداث آموزشکده فنی سیدالشهدا در پنج هزار متر مربع را از جمله اقدام‌های ارزشمند سید کمال احمدزاده برای فرزندان یتیم و مورد سرپرستی خود عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان حضور چنین خیرانی در گیلان که تمایلی به معرفی خود ندارند را یک نعمت خدادادی خواند.

وی از تجلیل سید کمال احمدزاده، محمد شایگان ثابت و زنده یاد سید مظفر جلالی سه خیر گیلانی و سرپرست‌های ایتام در همایش مذکور خبر داد.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول