اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان:

ورود خیران در هوشمند‎سازی مدارس نیاز اساسی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: خیران برای هوشمندسازی و تجهیز منابع همانند بازسازی و نوسازی مدارس به ما کمک کنند.

ورود خیران در هوشمند‎سازی مدارس نیاز اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عماد مخدومی ظهر امروز در جمع خیران مدرسه‌ساز اظهار داشت: امسال 96 پروژه با 663 کلاس و 96 هزار مترمربع زیربنا با اعتبار 41 میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شده است.

به گفته وی، از سال 1377 که بحث خیران مدرسه‌ساز در کشور آغاز شد تا پایان سال 1390 در استان گلستان رقمی بالغ بر 420 میلیارد ریال تعهدات خیران بوده که 365 میلیارد ریال آن محقق شده است.

مخدومی ادامه داد: در استان گلستان تا پایان سال 1390 تعداد 764 خیر مدرسه‌ساز به عرصه ماندگار مدرسه‌سازی وارد شده‌اند.

452 پروژه به صورت مشارکت از سال 1377 تاکنون ساخته شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان خاطرنشان کرد: از سال 1377 تا پایان امسال 452 پروژه به صورت مشارکت در غالب 1334 کلاس درس با زیربنای 127هزار مترمربع تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در همین فاصله دولت نیز 706 پروژه با تعداد 3754 کلاس درس با زیربنای 616 هزار متر‎مربع با استفاده از منابع دولتی تحویل آموزش و پرورش داده است.

مخدومی عنوان کرد: در سال 1391 نیز تعداد 19 پروژه خیری به صورت مشارکت نوسازی با 60 کلاس آموزشی انجام شده است.

وی متذکر شد: همچنین در سال‌جاری تعداد 15 پروژه با 70 کلاس درس توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز اقدام به ساخت شده که تنها دو پروژه آن نیمه‌تمام و باقی به بهره‌برداری رسیده است.

سال 91 سال طلایی آموزش و پرورش استان بوده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: امسال که سال طلایی برای آموزش پرورش گلستان محسوب می‌شود، 96 پروژه با تعداد 663 کلاس و با زیربنای 96 هزار متر‎مربع تحویل آموزش و پرورش استان داده شده است.

وی ابراز داشت: اعتبار این موضوع 41 میلیارد تومان بوده که این رقم فوق‎العاده است که به وسیله آن توانستیم، اکثر پروژه‌های ساخت و نوسازی را در استان تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

90 پروژه ناتمام در استان داریم

این مسئول اذعان داشت: ما در استان با توجه به کمبود منابع حدود 90 پروژه نیمه‌تمام داریم که از خیران انتظار داریم با توجه به سیاست‎های سازمان نوسازی مدارس کشور در این امر وارد شده و نسبت به تکمیل پروژه های نیمه‌تمام به ما یاری برسانند.

ورود خیران در بحث هوشمندسازی مدارس نیاز اساسی است

وی تأکید کرد: ارقام پیش‎بینی شده برای هوشمندسازی مدارس رقم بسیار بالایی است که باز هم با توجه به کمبود منابع، انتظار می‎رود خیران در جهت هوشمندسازی و تجهیز منابع همانند بازسازی و نوسازی مدارس به ما کمک کنند.

مخدومی در پایان اذعان داشت: سیاست سازمان بر این امر قرار گرفته که یک خیر یک پروژه را به صورت کامل به بهره‌برداری برساند و در صورت امکان حتی چند خیر در بحث تکمیل یک پروژه اقدام کنند.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول