اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی خبر داد

تحقق 88 درصدی تعهدات خیران در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از تحقق 88 درصدی تعهدات خیران مدرسه‌ساز در این استان خبر داد.

تحقق 88 درصدی تعهدات خیران در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا بیگی ظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار شهرستان فردوس اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها روشن‌ نگه داشتن چراغ خیر و خیرخواهی، تعمیم فرهنگ مدرسه‌سازی و کمک به مدارس است.

وی گفت: جشنواره‌ خیران مدرسه‌ساز تا پایان اسفندماه در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار و 31 فروردین‌ماه، نیز این جشنواره در مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی رویکرد امسال جشنواره را معرفی پروژه‌های نیمه‌تمام بخش دولتی اعلام کرد و افزود: پروژه‌هایی که توسط بخش دولتی آغاز و در حال حاضر نیمه‌تمام است معرفی و ادامه کار به خیران سپرده می‌شود.

بیگی از تحقق 88 درصدی تعهدات خیران در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: تعهد خیران مدرسه‌ساز در سال گذشته مبلغ 8 میلیارد تومان بود که بخش اعظم آن محقق شده است.

وی تعهد خیران مدرسه‌ساز در شهرستان فردوس را مبلغ 932 میلیون تومان در سال گذشته اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان تاکنون 818 میلیون تومان محقق شده که نسبت به میانگین کشوری از رقم بالایی برخوردار است.  

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس نیز در این مراسم گفت: در دولت نهم و دهم تعداد 14 مدرسه در این شهرستان نوسازی شده ‌که در حال حاضر تعداد 35 مدرسه دیگر نیز به نوسازی و بهسازی نیاز دارد.

سیدمهدی علیپرست افزود: تعلیم و تربیت نقش مهمی در شکوفایی و پیشرفت کشور دارد و همه دانش‌آموزان حتی در دورترین نقاط باید از نعمت تعلیم و تربیت برخوردار باشند.

معاون فرماندار فردوس نیز با اشاره به نعمت‌های بی‌شمار خداوند، یکی از این نعمت‌ها را ثروت و دارایی دانست و تصریح کرد: روز قیامت انسان باید نسبت به دارایی خود پاسخگو باشد چرا که از او سئوال می‌شود ثروت خود را در چه راهی خرج کرده‌ است.

محمدعلی جوان یادآور شد: انسان باید به گونه‌ای عمل کند که دارایی و ثروت وی، وبال گردنش نشود بلکه این ثروت بستری برای تعالی و رشد افراد جامعه باشد.

در ادامه مسئولان شهرستان فردوس به همراه خیران مدرسه‌‌ساز عازم روستای چاهنو شدند و در این روستا مدرسه دو‌کلاسه خیرساز با اعتبار 27 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم از خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار فردوس با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/69007/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول