اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

خیران برای تأمین هزینه سرسام‌آور درمان بیماران صعب‌العلاج آستین بالا بزنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خیران برای تأمین هزینه سرسام‌آور درمان بیماران صعب‌العلاج آستین بالا بزنند، گفت: هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج بسیار بالاست.

خیران برای تأمین هزینه سرسام‌آور درمان بیماران صعب‌العلاج آستین بالا بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در نشست با مسئولان مؤسسه ریحانه در اردبیل اظهار داشت: کمیته امداد در حمایت از این بیماران که تعدادشان 380 نفر و زیرپوشش‌های نهاد انقلابی کمیته امداد هستند، حمایت‌های درمانی و کمک هزینه‌های جانبی را انجام می‌دهد که به دلیل سرسام‌آور بودن هزینه درمانی امیدواریم خیران در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما به دلیل محدودیت منابع تنها قادر هستیم، بخشی از این هزینه‌ها را تأمین کنیم که با توجه به اینکه بیماران صعب‌العلاج به ویژه سرطانی مشکلات و تنگناهای مالی بسیار دارند، ضرورت دارد از ظرفیت شبکه‌های مردمی و گروه‌های حمایتی استفاده شود تا دستگیری واقعی از این بیماران صورت بگیرد.

زلالی خاطرنشان کرد: مردم خیر و نیکوکار استان علاوه بر کمک‌های مادی می‌توانند به صورت معنوی نیز با عیادت و دلجویی از این قشر آسیب‌پذیر، حمایتی جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به همراهی مسئولان و متولیان حمایتی کشوری و استانی نیاز داریم تا به سرعت بتوانیم در خدمتگزاری به این اقشار آماده و مهیا باشیم.

وی اضافه کرد: کمیته امداد در حال حاضر بیش از 70 هزار نفر جمعیت استان را زیرپوشش خدمات خود قرار داده که گاه شاهد مستأصل بودن آنها در تأمین چند میلیون تومان پول هستیم که در این زمینه ما علاوه بر پرداخت تسهیلات به اشکال مختلف، سعی داریم به صورت بلاعوض نیز از آنها حمایت کنیم.

در ادامه این نشست، مدیرعامل مؤسسه ریحانه نیز در سخنانی گفت: این مؤسسه از سال 88 فعالیتش را با کمک خیران آغاز کرده و در حال حاضر تعداد بیماران سرطانی زیرپوشش این نهاد به 466 نفر رسیده است.

علی سرابیان افزود: در سال ‌جاری صددرصد تشکیل پرونده بیماران صورت گرفته و با معالجات اولیه نسبت به درمان آنها اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی به رشد سرسام‌آور هزینه‌های درمان بیماران سرطانی با ارقامی بالاتر و غیرقابل تأمین اشاره کرد و ادامه داد: گاه این افزایش پنج برابری بوده و دست و بالمان را بسته است، به طوری که قادر نیستیم، بیش از این در خدمت بیماران و افراد نیازمند باشیم.

سرابیان با قدردانی از همت مسئولان استان در خرید و راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی برای تشخیص و درمان سرطان‌های مختلف اذعان داشت: ‌انتظار می‌رود با راه‌اندازی این دستگاه زمینه‌ای فراهم آید تا بیش از گذشته، درمان و تشخیص سرطان‌ها به موقع و به صورت پیشگیرانه صورت بگیرد.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول