اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تجلی همت مسئولان در بخش کپرنشین عنبرآباد / مشکلات در انتظار همت خیران

خبرگزاری فارس: به همت و تلاش شبانه‌روزی مسئولان و دولت‌مردان نه‌تنها روستای عبدالله‌آباد بلکه در اکثر روستاها در بخش بسیار محروم و کپرنشین بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد تحول و انقلابی بزرگ رخ داده است.

تجلی همت مسئولان در بخش کپرنشین عنبرآباد / مشکلات در انتظار همت خیران

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، برای کسی که یک‌سال پیش روستای عبدالله‌آباد را دیده بود این روستا الان کمی غریب و ناآشنا به نظر می‌رسد، نه به دلیل جابه‌جایی سکنه روستا بلکه به دلیل تحول چهره روستا که در راستای اجرای طرح کپرزدایی و ساخت و سازهای مسکن صورت گرفته است.

تا چند ماه پیش رضا، حسن، اکبر و ... میزبان ما در کپرهای خود بودند، اما امروزه در منازل تازه‌ساز خود از ما پذیرایی می‌کنند و این تحول نبود، مگر به همت و تلاش شبانه‌روزی مسئولان و دولت‌مردان و جالب اینکه نه‌تنها در روستای عبدالله‌آباد، بلکه در اکثر روستاهایی که جاده قابل عبور و مرور داشته‌اند و حتی در بخش بسیار محروم و کپرنشین بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد این تحول و انقلاب رخ داده است.

 

با توجه به اقدامات مهم مسئولان شهرستان عنبرآباد در راستای محرومیت‌زدایی در این شهرستان، اما هنوز که هنوز است، کپرهای زیادی به چشم می‌خورد که با بازو شدن من و تو برای دولت به زودی برچیده می‌شود.

با وجود تمام تلاش‌هایی که دولت نهم و دهم در احیا کردن روستاهای کپرنشین عنبرآباد اجرا و ده‌ها طرح و پروژه‌های عظیم و مهم را در سطح شهرستان عنبرآباد و جنوب کرمان افتتاح کرده‌اند، اما همچنان مشکلاتی مشاهده می‌شود که به دستان پربرکت مسئولان مربوطه حل می‌شود.

 *150 خانوار روستا از نعمت آب و برق محروم هستند

به دلیل مهاجرت کپرنشینان روستاهای بخش جبالبارز جنوبی به روستای عبدالله‌آباد، در حال حاضر حدود 100 تا 150 خانوار این روستا از نعمت آب و برق محروم هستند که امید است، هر چه زودتر با همت مسئولان زحمت‌کش اداره آب و برق این مشکل نیز برطرف شود.

در بهمن 89 به همت گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت و با هزینه‌ای بالغ بر10 میلیون تومان، روستای عبدالله‌آباد از نعمت آب بهره‌مند شد، اما امروزه به دلیل مهاجرت بالای مردم کپرنشین و بزرگ شدن روستا، خانوار بسیاری از نعمت آب محروم هستند.

 

البته ناگفته نماند که یکی از مواردی که دوستان جهادی ما را در این مناطق خیلی شگفت‌زده می‌کرد، همت والای بر و بچه‌های اداره برق در رساندن برق به دورترین روستاهای کپرنشین و صعب‌العبور بخش جبالبارز جنوبی بود.

امیدواریم با همتی که ما از مسئولان برق استان سراغ داریم به زودی روستاهای سوروئیه، بهبود، کرم، چشمه‌بنه، کودکان، کلیجون و امجز از توابع شهرستان عنبرآباد از نعمت برق نیز بهره‌مند شوند.

 

یکی دیگر از مشکلاتی که به دستان مسئولان سازمان نوسازی مدارس و خیران مدرسه‌ساز رفع می‌شود، ساختن مدرسه برای 70 دانش‌آموز دختر و پسر مقطع راهنمایی است، زیرا هر روز بچه‌ها با وجود نبود سرویس مدرسه ناچار هستند، مسیر نیم‌ساعته عبدالله‌آباد تا عنبرآباد را طی کنند که بعضی از دانش‌آموزان هم به دلیل فشار شدید مالی ناچار به ترک تحصیل شده‌اند.

 

*تکمیل حسینه چندمنظوره نیازمند یاری خیران

گروه در اسفند 90 اسکلت یک حسینیه چند منظوره را برای این روستا علم کرد که به دلیل کمبود بودجه به همان شکل رها شد، اما عید نوروز امسال بنا شده با همّت شما خیران حسینی علاوه بر گسترش، این حسینیه تکمیل شود.

با همت بچه‌های گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت در بهمن 90 و یاری شبکه بهداشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت حمام و سرویس بهداشتی تا به امروز حدود 50 سرویس بهداشتی کامل و حدود سه حمام نیمه‌کاره در این روستا ساخته شده، اما این تعداد جوابگوی 600 خانوار نیست.

 

اکثر مردم این روستا حتی زنان و دختران جوان در گلخانه‌های اطراف کار می‌کنند و با روزمرّگی ناچیزی گذران عمر می‌کنند که در این میان جای یک کارگاه اشتغالزایی حسابی خالی است.

از بین تمام این مشکلات چیزی که دل من را خیلی به درد می‌آورد، بیماری‌های بسیار فراوان این روستا است، تمام مشکلات عدیده روستای عبدالله‌آباد از نداشتن آب، برق، مسجد و حسینیه و خانه عالم و مدرسه راهنمایی تا کار کردن زن، بچه و پیر و جوان در گلخانه و نداشتن فضای تفریحی برای بچه‌ها یک طرف و بیماری‌های متعدد و طاقت‌فرسای عموم مردم هم یک‌طرف...

در میان این همه بیماری چی می‌شد اگر اکیپ‌های پزشکی یک سری هم به روستای عبدالله‌آباد می‌زدند، اگر اکیپ‌های چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی طبابت خود را از این روستای استارت می‌زدند و یک درمانگاه خیریه ساخته می‌شد.

برادران و خواهران، پزشکان، مهندسان، دانشجویان، طلاب، هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران جوانمرد، خیران نیکوکار و مدرسه‌ساز عبدالله‌آباد شما را می‌خواند.

انتهای پیام/2655/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول