اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

خیران 16 درصد فضای آموزشی فیروزان را ساخته‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: بیش از 16 درصد فضاهای آموزشی بخش خزل و شهر فیروزان را خیران ساخته‌اند.

خیران 16 درصد فضای آموزشی فیروزان را ساخته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مجتبی مولوی امروز در مراسم افتتاح چند پروژه آموزشی در شهر فیروزان اظهار داشت: آموزش و پرورش گسترده‌ترین نهاد در کشور است که توانسته موجبات رشد و توسعه همه‌جانبه در کشور را فراهم سازد.

وی ادامه داد: بیش از 16 درصد فضاهای آموزشی بخش خزل و شهر فیروزان را خیران ساخته‌اند و بیش از 20 درصد دانش‌‌آموزان این بخش در مدارس خیرساز در حال تحصیل‌اند.

فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: به همت خیران هر ساله شاهد ساخت، تعمیر و تجهیز چند فضای آموزشی در سطح شهرستان نهاوند به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده هستیم.

وی تصریح کرد:‌ در نهاوند از میان بیش از 30 هزار دانش‌آموز در حال تحصیل، بیش از پنج هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس بخش خزل و شهر فیروزان در حال تحصیل هستند.

مولوی عنوان کرد: 92 مدرسه در بخش خزل و شهر فیروزان وجود دارد که عمدتاً با همت خیران و دولت و همچنین با توجه به اجرایی شدن سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در نوبت صبح فعالند.

وی توجه به تهذیب، تحصیل و ورزش را مورد تأکید مقام معظم رهبری ذکر کرد و ابراز داشت: معظم‌له همواره تحصیل را در کنار ورزش و همچنین خودسازی در جامعه را اثرگذار می‌دانند، چراکه با وجود داشتن روحیه با نشاط می‌توان قدرت یادگیری را نیز افزایش داد.

فرماندار نهاوند تأکید کرد: یکی دیگر از مأموریت‌های اساسی وزارت آموزش و پرورش در کنار تجهیز و تعمیر فضاهای آموزشی، احداث نمازخانه‌ها در مدارس است که ترویج معنویت در کنار علم‌اندوزی ضرورت دارد.

مدیرکل تجهیز، تعمیر و نوسازی مدارس همدان نیز از ایجاد بیش از 500 پروژه آموزشی در سطح استان در سال 91 خبر داد و اذعان داشت: 232 پروژه از آنها در دهه فجر تحویل آموزش و پرورش شده و تا آغاز سال تحصیلی جدید 131 کلاس درس نیز آماده واگذاری است.

ابراهیم امینی‌فرد از تعهد 7 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در استان در سال 91 خبر داد و گفت:‌ تاکنون 4.5 میلیارد تومان در قالب 38 پروژه از این محل تخصیص یافته است.

وی به ساخت نمازخانه‌ها مدارس در سطح استان اشاره کرد و افزود:‌ تلاش می‌شود، همه مدارس به نمازخانه مجهز شوند.

مدیرکل تجهیز، تعمیر و نوسازی مدارس همدان تصریح کرد: ‌بدون حضور و مشارکت خیران، آموزش و پرورش نمی‌تواند فضاهای آموزشی فرسوده را مقاوم‌سازی کند.

وی بیان داشت:‌ اعتبار تخصیص یافته به تجهیز و نوسازی 40 میلیارد تومان است که شامل اعتبارات استانی، ملی و شهرستانی می‌شود.

امینی‌فرد اضافه کرد:‌ تلاش می‌شود قبل از آغاز سال جدید فضاهایی که در تعهد اداره‌کل تجهیز و نوسازی مدارس استان بوده که احداث شوند، تحویل آموزش و پرورش استان شوند.

در پایان نمازخانه مدرسه شبانه‌روزی شهر فیروزان با 89 میلیون تومان، سالن ورزشی مدرسه دکترخانی با 198 میلیون تومان، ساختمان بخشداری بخش خزل در سه طبقه با 500 میلیون تومان، سالن چندمنظوره فرهنگی ورزشی شهید احمد تکلو شهر فیروزان وابسته به سپاه پاسداران نهاوند و شهر فیروزان با 120 میلیون تومان در 450 متر مربع افتتاح و تحویل مردم ولایت‌مدار شهر فیروزان و بخش خزل شد.

انتهای پیام/89016/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول