اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد:

ائمه جماعات مساجد را به جایگاه واقعی برسانند

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های مساجد گفت: باید تلاش شود با محوریت امام جماعت مساجد را به جایگاه خود که سنگر بودن است، برسانیم و نقش واقعی مبارزه با دشمن و تهاجم فرهنگی را ایفا کنیم.

ائمه جماعات مساجد را به جایگاه واقعی برسانند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عبدالحسین آل‌محمد ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در این شهرستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری راجع به اهمیت و جایگاه کانون‌های مساجد اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید کردند، کانون‌های مساجد را فراموش نکنید و این نهاد به عنوان یک موضوع مهم در فرمایشات ایشان مطرح شد.

وی افزود: بنابر این فرمایشات نباید از این مطلب غفلت کنیم، زیرا ایشان به مهم‌ترین قشر اشاره کردند و بیان داشتند با همکاری بسیج کانون‌ها فراموش نشود، ما مساجد را کانون وحدت می‌دانیم، بنابراین باید همکاری‌های مساجد حول محور وحدت باشد.

آل‌محمد با بیان اینکه این فرمایش مقام معظم رهبری مشخصا خطاب به ائمه جماعات بود، تصریح کرد: خواهش ما نیز این است که به این وظیفه محوری خود برای ایجاد وحدت عمل کنید.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش شود با محوریت امام جماعت مساجد آن را به جایگاه خود که سنگر بودن است، برسانیم و ایفای نقش واقعی در مبارزه با دشمن و تهاجم فرهنگی آن داشته باشیم.

معاون مالی اداری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به شیوه برخورد در کانون‌های مساجد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند با سماحت و با مدارا حرکت کنیم، چون جوانانی که فطرت پاکی هم دارند، وقتی گذرشان به مسجد می‌افتد در جذب آنها موفق باشیم، البته این مدارا به معنی عقب‌نشینی از اصول نیست، بلکه با حفظ اصول در رفتار و گفتار طوری عمل کنیم که فرد را جذب کنیم.

آل‌محمد اذعان داشت: این خواست مقام معظم رهبری است که با کمک بسیج به مسجدی شدن غیر مسجدی‌ها و یا کسانی که کم به مسجد می‌آیند، اقدام کنیم، این کار در نظر شاید ساده به نظر برسد، اما ظرایفی دارد و باید با تحقیق و مطالعه و بهره ‌گرفتن از انسان‌های اخلاقی پیش برویم.

وی افزود: سرچشمه جوشان این توانمندی‌ها اخلاق محمدی (ص) و ائمه اطهار است که می‌تواند در توفیق ما به دستیابی صحیح به اهداف کمک کننده باشد، ما نباید فقط به هماهنگی در مساجد اکتفا کنیم، بلکه دستگاه‌های اجرایی هم به ویژه دستگاه‌های بخش فرهنگی در جنوب کرمان همه به این وحدت برسند.

آل‌محمد با بیان اینکه افتخار ما این است که خادمان حوزه فرهنگ هستیم، اظهار داشت: در سایه انسجام و وحدت می‌توان بیشتر به این پایگاه مقدس، خانه خدا خدمت کنیم و تشکیل جلسات هیئت نظارت کانون‌ها کمک بسیاری به هماهنگی بین دستگاه‌ها در این عرصه می‌کند.

وی بیان داشت: در جنوب کرمان اقدامات خوبی در کانون‌های مساجد انجام شده است و طی دو سال گذشته تحولات عظیمی در حوزه فرهنگ در این منطقه رخ داده است، اگر چه اقدامات انجام شده در برابر محرومیت موجود کم است، هنوز جا برای کار بسیار است و نباید به این دستاوردها راضی بود و غفلت کرد.

آل‌محمد تصریح کرد: امروز با فعالیت خوب کانون‌های مساجد شاهد هستیم که صدها نیرو در کشور در حوزه‌های مختلف مانند آموزش، پژوهش، مهدویت و...  رشد کردند تا در آینده نزدیک مدیرانی در سطوح مختلف جامعه باشند و با نگاه مسجدی خدمات ارائه کنند.

وی با اشاره به ضرورت کار با مهندسی فرهنگی افزود: تلاش کنیم خواب‌هایی که آمریکا برای ما می‌بیند، هیچ‌گاه تعبیر نشود و این امر نیازمند انسجام ما است.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان در مدت دو سال گذشته خدماتی به میزان امکان و توانمندی که بوده، انجام شده است، خاطر نشان کرد: هر چه محرومیت شدیدتر باشد این خدمات کمتر خود را نشان می‌دهد، نیروهای بومی و مجموعه مسئولان منطقه وظیفه دارند که کمک کنند تا محدودیت‌های مورد نظر در این عرصه جبران شود.

انتهای پیام/80002/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول