اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد قزوین خبر داد

حضور کارشناسان فرهنگی در 20 درصد از مساجد قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: به زودی کارشناسان فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در 20 درصد از مساجد استان قزوین مستقر می‌شوند.

حضور کارشناسان فرهنگی در 20 درصد از مساجد قزوین

حجت‌الاسلام علی رمضانی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: حضور کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین است.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در حال انجام برنامه‌ریزی برای حضور کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در 20 درصد از مساجد این استان است تا برای اقشار مختلف جامعه برنامه‌های مختلفی با هدف ارتقای اطلاعات آنان به مسایل روز برگزار کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و آموزشی با حضور در مساجد برنامه‌های متنوعی از جمله مشاوره‌های خانواده و نحوه استفاده از امکانات جدید تکنولوژی و بیان و تبیین راه کارها و مزایای بهره‌برداری از این امکانات را برای اقشار مختلف جامعه برگزار می‌کنند.

رمضانی اضافه کرد: اقشار مختلف جامعه به ویژه والدین با گذراندن دوره‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در مساجد می‌توانند نحوه استفاده از تکنولوژی جدید و به روز را یاد بگیرند و به فرزندان نیز آموزش دهند تا با تحقق این امر فرزندانشان را از آسیب‌ها و معضلات موجود در جامعه حفظ کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی از جمله مشاوره خانواده، قرآن و خانواده با هدف نزدیکی اقشار مختلف جامعه به خداوند متعال در مساجد برگزار می‌شود، ابراز داشت: با برگزاری این برنامه‌ها، رفتارها و اندیشه‌های آنان به سمت مطلوبی تغییر پیدا می‌کند.

والدین استفاده صحیح از تلفن همراه را به فرزندانشان آموزش دهند

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون ناآگاهی‌های اقشار مختلف جامعه به ویژه والدین به مسایل مختلف و روز فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکلات در جامعه است، ابراز داشت: با برگزاری برنامه‌های آموزشی و دینی در مساجد می‌توان اطلاعات و آگاهی‌‌های آنان را به این مسایل ارتقا داد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « مسئولان سرعت اجرای برنامه‌های فرهنگی را افزایش دهند»، اظهار داشت: با افزایش این برنامه‌ها در جامعه می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات در خانواده و جامعه جلوگیری کرد.

رمضانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «فرزندانتان را بر اساس زمانه تربیت کنید»، اظهار داشت: اکنون نرم‌افزارها و امکانات جدیدی مانند تلفن همراه و اینترنت در اختیار فرزندان قرار گرفته است که باید والدین نحوه استفاده از این تکنولوژی را به فرزندانشان آموزش دهند تا آنان از این امکانات به درستی استفاده کنند.

این مسئول ابراز کرد: متأسفانه والدین امکاناتی مانند تلفن همراه را برای فرزندان فراهم می‌کنند ولی نحوه درست از این وسیله را به آنان آموزش نمی‌دهند و همین امر موجب بروز مشکلات بسیاری در جامعه از جمله کاهش ارتباط آنان با فرزندانشان می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اینکه والدین به دلیل عدم آگاهی به مسایل مختلف نمی‌توانند با فرزندانشان ارتباط مطلوبی برقرار کنند، اذعان داشت: مساجد نقش بسزایی در افزایش آگاهی‌های والدین به مسایل مختلف اجتماعی و فرهنگی می‌تواند ایفا کند تا ارتباط بین آنان را ارتقا دهد.

وی متذکر شد: با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در مساجد انگیزه و علاقه اقشار مختلف جامعه برای حضور در مساجد ارتقا می‌یابد و همین امر موجب پررنگ‌تر شدن آنان در این مکان مقدس می‌شود.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول