اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

جذب جوانان به مساجد بیانگر شکست دشمنان در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مسئولان با بکارگیری راه کارهای مناسب در مساجد می‌توانند جوانان بیشتری را جذب این مکان مقدس کنند تا بتوان با تحقق این هدف دشمنان اسلام را در جنگ نرم شکست داد.

جذب جوانان به مساجد بیانگر شکست دشمنان در جنگ نرم است

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه شکست دادن دشمنان در جنگ نرم وابسته به جذب جوانان به مساجد است، اظهار داشت: مسئولان مربوط با بکارگیری راه کارهای مناسب می‌توانند جوانان بیشتری را جذب این مکان مقدس کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام نقشه‌های بسیاری برای خدشه‌دار کردن باورها و اعتقادات دینی اقشار مختلف جامعه طراحی می‌کنند، اذعان داشت: مسئولان مربوط با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی مفید در مساجد می‌توانند آحاد جامعه را جذب این مکان مقدس کنند و با تحقق این امر فتنه‌های آنان را خنثی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اصطلاحات تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی، جنگ فرهنگی و قرارگاه فرهنگی را پیرامون مقابله با فرهنگ نرم دشمنان اسلام به کار ‌بردند، ابراز داشت: به کار بردن این اصطلاحات نظامی در حوزه فرهنگ توسط مقام معظم رهبری برای مسئولان مربوطه قابل تأمل است که بر این اساس باید برنامه‌ریزی مؤثرتری در جذب جوانان به مساجد کرد.

نوروزی با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام تاکنون مهم‌ترین پایگاه برنامه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده است، خاطر نشان کرد: ترویج دین اسلام و مسایل و رویدادهای مهم دینی و مذهبی بیشتر در این مکان مقدس رخ داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه مسجد سنگر و حریم دین است، عنوان کرد: یکی از هجمه‌های دشمنان اسلام در شرایط کنونی کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی جوانان و نوجوانان است بر این اساس باید مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی مؤثرتری در برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی انجام دهند تا حضور اقشار مختلف جامعه را در این مکان مقدس ارتقا دهند.

مساجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در جهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه مساجد مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه فرهنگی در جامعه مسلمانان جهان است، ابراز داشت: این مکان مقدس می‌تواند اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی اقشار مختلف مردم را تقویت کند و با تحقق این امر سلامت اخلاقی آنان را در خانواده و جامعه افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در جذب اقشار مختلف جامعه به مساجد مصصم‌تر باشند، اذعان داشت: با جذب جوانان و نوجوانان به این مکان مقدس می‌توان آنان را از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دور کرد.

نوروزی متذکر شد: هیئت‌ امنا از جمله مسئولان مربوطه در مساجد هستند که می‌توانند با رفتار و منش مطلوب در جذب اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان نقش بسزایی داشته باشند و با تحقق این امر حضور آحاد جامعه را در این مکان مقدس پر رنگ‌تر کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت: هیئت امنا و روحانیون در مساجد از اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان در مساجد با خوش‌رویی رفتار کنند تا آنان گرایش بیشتری به حضور در این مکان مقدس داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه سخنرانی به روز روحانیون، اقامه نماز جماعت و برگزاری برنامه‌های فرهنگی،‌ مذهبی و دینی در مساجد نقش بسزایی در گرایش نوجوانان و جوانان به مساجد دارند، ابراز داشت: با حضور جوانان در این مکان مقدس آنان در برابر انحرافات و معضلات اجتماعی و فرهنگی بیمه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: مساجد در تحکیم بنیان خانواده و تقویت اعتقادات دینی نقش بسزایی دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات اقشار مختلف جامعه را برطرف کند.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول