اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

90 درصد مساجد تاریخی آذربایجان‌شرقی مرمت شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از مرمت 90 درصد مساجد تاریخی استان خبر داد.

90 درصد مساجد تاریخی آذربایجان‌شرقی مرمت شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی تجهیز و توسعه ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بیش از 150 مسجد تاریخی در سراسر استان مرمت و بازسازی شده‌اند.

محمدی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تلاش کرده تا بخشی از نیاز گردشگران و شهروندان را در راستای توسعه نمازخانه‌ها و مرمت مساجد تاریخی  تامین کند، از اعلام آمادگی این اداره کل برای احداث نمازخانه‌های بین راهی در نقاط گردشگر پذیری که درخواست نیاز کنند، خبر داد.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسات ستاد دایمی تسهیلات سفر استان مبنی بر لزوم پاکیزگی نمازخانه‌ها، مجتمع‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نقش خود را در احداث و راه‌اندازی این تاسیسات رفاهی بین راهی به خوبی انجام داده اما نگهداری و حفظ پاکیزگی این سرویس‌های بهداشتی مهم‌تر از احداث آنهاست.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما به عنوان متولیان ساخت، وظیفه تامین و تجهیز سخت افزاری مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و نیز کمک به بصیرت افزایی و آگاه سازی مردم برای اقامه نماز را داریم اما متولیان نگهداری باید دقت کنند تا این هزینه‌هایی که از بیت‌المال اختصاص یافته هدر نرود.

محمدی با تاکید بر لزوم گشوده بودن مساجد در شهرهای بزرگ استان و ورودی‌ها به ویژه در ایام افزایش  سفر، اظهار کرد: شهر تبریز بیش از هزار مسجد دارد که انتظار داریم در روزهای سفر به ویژه تعطیلات نوروز دست کم 50 مورد از آنها به صورت شبانه روزی گشوده باشند.

وی با بیان اینکه گردشگر ورودی به استان نباید در شهر دنبال نمازخانه و مسجد بگردد، اظهار امیدواری کرد، امیدواریم نتیجه این صحبت‌ها و جلسات عملیاتی شده و رضایت گردشگران را به ویژه در تعطیلات نوروز به همراه داشته باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 90 توانست با ایجاد نمازخانه در تمام مراکز گردشگری، تهیه بسته‌های فرهنگی نماز برای گردشگران و مرمت مساجد تاریخی بهترین فعالیت را در زمینه ترویج و ایجاد فرهنگ نماز در بین دستگاه‌‌های دولتی استان انجام داده و دستگاه برتر شناخته شود و با تقدیر از سوی نماینده محترم ولی فقیه در استان، لوح خود را از استاندار آذربایجان‌شرقی دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در طول چهار سال گذشته مرمت مساجد و اماکن مذهبی تاریخی بوده، یادآور شد: در طول عمر دولت‌های نهم و دهم با اختصاص اعتبارات بیشتر، مرمت آثار تاریخی به ویژه اماکن مذهبی همچون مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه رونق و سرعت بیشتری گرفته است.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول