اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اتاق فکر مدیران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

با وجود بیکاری، کار فرهنگی هم جلودار آسیب‌های اجتماعی نیست/بیکاری فساد می‌آورد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر جوانان کار نداشته باشند، خود به خود به سمت اعتیاد و فساد و سایر ناهنجاری‌های دیگر هم می‌روند، پس باید ریشه معضل بیکاری را خشکاند.

با وجود بیکاری، کار فرهنگی هم جلودار آسیب‌های اجتماعی نیست/بیکاری فساد می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمید دانش‌آموز بعد از ظهر امروز در نشست اتاق فکر مدیران کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اجتماعی اظهار داشت: گرایش به ماهواره و بدحجابی‌ها از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی شهرستان بویراحمد است.

معاون سیاسی فرمانداری بویراحمد ادامه داد: در آمار طلاق و اعتیاد نیز وضع مطلوبی نداریم؛ اگرچه در نزاع‌های دسته‌جمعی تا حدی موفق عمل شده و آمار آن کاهش یافته است، اما در سرقت‌ها و نزاع‌های فردی همچنان مشکل داریم.

وی که به بیان برخی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بویراحمد اشاره می‌کرد، افزود: برخوردهای دوگانه ادارات و دادن حق به دو نفر یا دو گروه به صورت همزمان موجب بروز برخی نارضایتی‌ها، درگیری‌ها و تجمعات می‌شود که باید این موضوع در ادارات بررسی شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت مدارس ما به لحاظ گرایش به سمت مواد مخدر نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند.

* اگر کار نباشد، فساد هست

فضل‌الله اتابک تصریح کرد: این سازمان تنها بخشی از مجموعه مبارزه با اعتیاد و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی است و برای رسیدن به یک موفقیت پایدار در کارها باید همه دستگاه‌ها به میدان بیایند و همکاری کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ریشه همه فسادها و ناهنجاری‌ها را بیکاری دانست و عنوان کرد: اگر جوانان کار نداشته باشند، خود به خود به سمت اعتیاد، فساد و سایر ناهنجاری‌ها هم می‌روند، پس باید ریشه معضل را خشکاند. 

علی عالی‌پور یادآور شد: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی، وجود اسراف در همه ابعاد آن است که متأسفانه در این استان وجود دارد.

وی، اسراف را نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری خواند و گفت:‌ این یک نگرانی جدی است.

* مدیران اصلاح سبک زندگی مورد نظر رهبری را از زندگی خودشان شروع کنند

مدیر فرهنگی دانشگاه یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب مظلوم واقع شده و متأسفانه بایکوت شدند، تصریح کرد: یکی از این سخنان اصلاح سبک زندگی است که اگر در عمل به این فرمایشات اعتقاد داریم، باید آن را از خودمان شروع کنیم.

قائمی گفت: سبک زندگی اسلامی موردنظر رهبر معظم انقلاب را باید از مدیران شروع کنیم که اگر این‌چنین شود، بدون شک در جامعه نیز نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیران از سبک زندگی اسلامی حرف بزنند، اما این حرف‌ها را فقط برای مردم بدانند و در زندگی خودشان تغییری حاصل نکنند، نتیجه‌ مثبتی در جامعه حاصل نخواهد شد.

* حذف سخنرانی روحانیون از مراسم ختم یک آسیب فرهنگی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست حذف سخنرانی روحانیون از مراسم ختم و خود این مراسم را یک آسیب فرهنگی خواند و گفت: در این‌گونه مراسم‌ها که از اقشار مختلف در ان حضور دارند، فرصت خوبی برای ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگی بود که متأسفانه در حوزه سنتی حذف شده است.

حجت‌الاسلام سیدجواد خاضع ابراز داشت: در حوزه مدرن نیز گسترش فضاهای مجازی و گرایش جوانان به سمت آنها یک آسیب جدی است.

وی در پایان با بیان اینکه طراحی شبکه‌ها و پایگاه‌های مجازی طراحی دشمن برای هجمه فرهنگی در جنگ نرم است، تأکید کرد: ما می‌توانیم از همین ابداع دشمن نیز علیه خود آن‌ها استفاده کنیم و با راه‌اندازی پایگاه‌های مذهبی با آن‌ها مقابله کنیم.

انتهای پیام/82005/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول