اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

تعیین مهریه‌ معادل سال تولد ‌بسترساز آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج ‌گفت: تعیین مهریه‌ معادل سال تولد برای دختران بسترساز آسیب‌های اجتماعی است.

تعیین مهریه‌ معادل سال تولد ‌بسترساز آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: زنان از منظر خدا، قرآن و پیامبران و دین اسلام از جایگاه والایی برخوردارند و استفاده ابزاری از آنان با شریعت دین و آموزه‌های قرآنی مغایرت دارد.

امام جمعه سنندج یادآوری کرد: خاخام بزرگ یهود اعلام کرده است که بر اساس اجازه تورات، برای فریب مسلمانان و سیاستمداران خودفروشی منعی ندارد که باید گفت زن نه تنها برده و خریداری شده نیست و مطابق با دین اسلام نمی‌توان از آن استفاده ابزاری کرد بلکه آنها مورد احترام هستند و از حقوق برابر با مردان برخوردارند.

ماموستا مجتهدی در ادامه سخنرانی خود به مبحث طلاق و مهریه‌های سنگین گریزی زد و با ابراز نگرانی از افزایش طلاق در جامعه، رواج این واقعه را بستر وقوع سایر آسیب‌های اجتماعی دانست.

وی ازدواج آسان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگویی برای مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: در امر ازدواج و تعیین مهریه باید از این دو زوج مسلمان الگو گرفت نه اینکه مهریه‌ای معادل سال تولد دختران تعیین کرد چرا که این مسئله موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها خواهد شد.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش روز مهندسی را تبریک گفت و با تاکید بر اینکه در انجام کارها باید رضای خداوند مدنظر قرار گیرد، گفت: مهندسان ما باید علم خود را به روز کنند تا اینکه در زمینه انجام خدمات این بخش مردم را با مشکلات مواجه نکنند.

وی همچنین به ایام خریدهای نوروزی مردم اشاره کرد و از بازاریان خواست تا در این زمینه انصاف را رعایت کرده و از کم‌فروشی و گرانفروشی پرهیز کنند.

ماموستا مجتهدی رضایت خداوند از فرد را در رضایت بندگان از آن دانست و گفت: در صورتی که مردم از کسی ناراضی باشند خداوند نیز از آن شخص راضی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تلاش نظام اسلامی و مقام معظم رهبری حفظ وحدت، گسترش دین اسلام و ترویج آموزه‌های دین است و این مسئله‌ای است که پیامبران ما به دنبال آن بوده‌اند.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود پیگیری مشکلات مردم توسط استاندار را قابل تقدیر خواند و گفت باید بیشتر برای حل مشکلات مردم تلاش کرد.

انتهای پیام/79001/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول