اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرماندار بابلسر خبر داد

کاهش 30 درصدی طلاق در بابلسر

خبرگزاری فارس: مشاور فرماندار بابلسر در امور بانوان گفت: طبق آمار به دست آمده از سوی اداره ثبت و احوال شهرستان بابلسر، طلاق در بابلسر نسبت به کل استان 30 درصد کاهش داشته است.

کاهش 30 درصدی طلاق در بابلسر

فاطمه بهار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: از سال 85 تاکنون شهرستان بابلسر برنامه‌هایی را به منظور کاهش طلاق و افزایش ازدواج انجام داده است که در طی این مدت شاهد موفقیت‌های زیادی در این زمینه بودیم.

بهار از تاثیر مثبت این طرح در خانواده‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: هیچ یک از افراد عضو این طرح تاکنون به دادگاه برای طلاق مراجعه نکردند.

مشاور فرماندار بابلسر در امور بانوان از کاهش 30 درصدی طلاق شهرستان بابلسر نسبت به کل استان خبر داد و گفت: طرح توانمندسازی دختران با رویکرد دینی از دیگر برنامه‌های ما در این زمینه بوده است.

وی هدف از تشکیل این طرح را آشنایی و مهارت دختران در قبل از ازدواج عنوان کرد.

بهار با اعلام اینکه طبق گزارشات به دست آمده 70 درصد از طلاق‌ها مربوط به عدم آگاهی زنان و مردان از چگونگی برخورد با یکدیگر است، اضافه کرد: برگزاری این گونه کلاس‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش طلاق و افزایش ازدواج داشته باشد.

مشاور فرماندار بابلسر در امور بانوان وضعیت سخت معیشتی، اعتیاد، خشونت و عدم سازش همسران، تفاوت‌های فرهنگی در خانواده‌ها، بیکاری و بیماری‌های روحی روانی را از دیگر عوامل طلاق در خانواده‌ها برشمرد.

وی بیان داشت: اشتغال یکی از راه‌های ترویج ازدواج و کاهش طلاق است پس لازم است تمام متولیان امور دست به دست هم داده تا از این امر جلوگیری شود.

انتهای پیام/86010/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول