اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور قرآنی اوقاف

مسئولان از ظرفیت تاثیرگذاری قرآن استفاده کنند

خبرگزاری فارس: رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه در مشهد گفت: مسئولان کشور باید از ظرفیتی که تاثیر قرآن می‌تواند در ساختن جامعه‌ای معنوی داشته باشد، استفاده کنند.

مسئولان از ظرفیت تاثیرگذاری قرآن استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ولی یاراحمدی ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: هر سال این مسابقه به طور همزمان در کنار رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شد که در سال جاری برگزاری این مسابقات به صورت جداگانه یک امتیاز ویژه برای آن است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که مسابقات این رده سنی به صورت جداگانه در حال برگزاری است شاهد افزایش تعداد شرکت‌کنندگان و بهبود کیفی و تلاش بیشتر شرکت‌کنندگان در مراحل مختلف هستیم.

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه  با اشاره به برگزاری مسابقات همین رشته و در همین رده سنی برای برادران خاطرنشان کرد: نتایجی که در سال جاری از مسابقات قرآنی گرفته شد نسبت به سال‌های گذشته نتایج بهتری را در بر داشت از این رو می‌توان گفت که جدا کردن گروه شکوفه‌ها از دیگر رده‌های سنی نتایج مثبتی را در بر داشته است.

یاراحمدی ادامه داد: به عبارت دیگر تلاوت‌ و قرائت‌ها از کیفیت بیشتری برقرار بود و امید می‌رود در آینده افراد برگزیده این دوره از مسابقات تبدیل به قاریان صاحب سبک بشوند که بتوانند نشان‌دهنده ظرفیت‌های قرآنی ایران در سطح جوامع بین‌الملل باشند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش‌های قرآنی بیان کرد: هر مقداری که در کشور روی مسائل قرآنی سرمایه‌گذاری شود بازده چند برابری در بر دارد و می‌تواند تاثیرات بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری در بر داشته باشد.

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه افزود: این سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذاری معنوی مفید است که می‌تواند در ساختن فضای اسلامی در کشور بسیار مفید باشد و مسئولان می‌توانند از این ظرفیت نامحدود برای ساختن فضای جامعه استفاده کنند.

یاراحمدی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی و انگیختن حس رقابت در میان افراد جامعه موجب بهتر  استفاده افراد از تمامی داشته‌های خود می‌شود تاکید کرد: در مسابقات قرآن استفاده افراد از تمام ظرفیت‌های خود و اصلاح آنها می‌تواند افراد با انگیزه‌تری را تربیت کند.

وی افزود: انگیزه‌ای که این افراد دارند می‌تواند در داشتن فضای قرآنی در جامعه کمک کند به ویژه در نوجوانانی که با این فضا رشد می‌کنند و در زمینه قرآنی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند در آینده می‌توانند به تعالی جامعه خدمات شایانی ارائه دهند.

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در این مسابقات برای بالاتر بردن انگیزه‌های دانش‌آموزان و نوجوانان شرکت‌کننده در مسابقات جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است تا بتواند شایسته مقام‌های برتر این مسابقات باشد.

یاراحمدی با اشاره به اعضای تیم هیئت داوران خاطرنشان کرد: داوران این دوره از مسابقات ترکیبی از پیشکسوتان، قاریان و رتبه‌داران سال‌های قبل این مسابقات هستند تا بتوانند با استفاده از توانایی‌های خود بهترین داوری ممکن را از خود ارائه بدهند.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات وجوه برتری دیگری نسبت به دوره‌های گذشته دارد، متذکر شد: داشتن کارگاه‌های آموزشی و استفاده شرکت‌کنندگان از مربیان برتر سطح کشور یکی از وجوهی است که سبب برتری این دوره از مسابقات شده است.

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همچنین برگزاری این دوره از مسابقات در جوار حرم مطهر رضوی و شهر مشهد مقدس و جو معنوی که در این شهر احساس می‌شود می‌تواند در بالاتر رفتن اثرگذاری معنوی این دوره از مسابقات یاری‌دهنده باشد.

یاراحمدی یادآور شد: در واقع در این مسابقات یک فرآیند شناسایی و معرفی و الگوسازی بهترین‌های قرآن شکل می‌گیرد که سبب ارتقای فضای قرآنی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/70010/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول