اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و کشوری

سی‌وچهارمین دوره مسابقات مسابقات سراسری قرآن آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و کشوری سی‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم ویژه خواهران در مقطع سنی شکوفه‌ها آغاز به کار کرد.

سی‌وچهارمین دوره مسابقات مسابقات سراسری قرآن آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران در رده‌های سنی شکوفه‌ها در تالار فرهنگی نور اداره کل اوقاف و امور خیریه شهر برگزار شد.

این کنگره به مدت سه روز برگزار می‌شود و مسابقات شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ نوبت صبح و در رشته‌های قرائت در نوبت بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این مراسم محمد آخوندی مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، ولی یار احمدی رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کشور حضور داشتند و در مسابقات نیز حضور دارند.

در این دوره از مسابقات بیش از 200 هزار نفر شرکت کننده در مرحله‌های شهرستانی و استانی شرکت داشته‌اند که تعداد 126 نفر از این افراد به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند و در این مرحله از مسابقات با هم به رقابت می‌پردازند.

در حال حاضر در این دوره از مسابقات 35 نفر در رشته ترتیل، 32 نفر در رشته قرائت، 14 نفر در رشته حفظ کل و 21 نفر در رشته حفظ 20 جز شرکت می‌کنند و مابقی به این جمع در زمان مسابقه خود می‌پیوندند.

مسابقات این دوره برای رده سنی شکوفه‌ها که رده سنی زیر 16 سال است به طور جداگانه برگزار می‌شود و این یکی از نکاتی است که این دوره از مسابقات را نسبت به سایر دوره‌ها منحصر به فرد می‌کند.

برگزاری این مراسم در جوار مرقد مطهر حضرت رضا (ع) یکی از امتیازات دیگری است که این دوره از مسابقات نسبت به دیگر دوره‌ها دارد و این فضای معنوی می‌تواند در بالا رفتن ظرفیت‌های رقابت شرکت‌کنندگان کمک‌دهنده باشد تا بتوان نتایج بهتری از این دوره از مسابقات گرفت و حافظان و قاریان بهتری برای نسل‌های آینده تربیت کرد.

انتهای پیام/70010/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول