اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی اداره ‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

تربیت اسلامی بر اساس قرآن جامعه‌ای ‌برابر به وجود می‌آورد

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تربیت اسلامی بر اساس قرآن جامعه‌ای ‌برابر به وجود می‌آورد.

تربیت اسلامی بر اساس قرآن جامعه‌ای ‌برابر به وجود می‌آورد

افشین امیریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: امور تربیتی شجره طیبه‌ای است که به پشتوانه اندیشه‌های رفیع و انسان‌ساز امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و همت بی‌بدلیل دو شهید بزرگوار عرصه اخلاص و خدمت، شهیدان رجایی و باهنر در مجموعه آموزش و پرورش ایران اسلامی شکل گرفته است.

وی با گرامیداشت هفته تعلیم و تربیت اسلامی، افزود: این هفته فرصت ارزشمندی برای بازخوانی کوشش‌های صورت گرفته برای ترسیم افق‌های آینده در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی است.

امیریان تصریح کرد: همچنین ضروری است تا در این هفته ضمن ایجاد فضای بحث و تبادل نظر برای آسیب‌شناسی وضعیت موجود، ‌راهکارهای بهبود و ارتقای امور تربیتی را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعلیم و تربیت اسلامی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در همین راستا از هشتم تا چهاردهم اسفندماه هر سال هفته تربیت نامگذاری شده و نخستین روز آن روز دانش‌آموز نام گرفته است.

امیریان با بیان اینکه تربیت درست و کارساز، منطبق بر اصول تربیت اسلامی و نشأت‌گرفته از آموزه‌های والای اسلام است، اظهار داشت: تربیت اسلامی که در قرآن و حدیث بیان شده، سعی دارد با آگاه ساختن افراد از خود و جهان اطراف به تربیت همه‌جانبه شخصیت آنها بپردازد و جامعه‌ای بر اساس برادری و برابری به وجود آورد.

وی افزود: مسئله تربیت همواره مورد توجه اولیای دین بوده و آن بزرگان در روایات فراوانی، تربیت دینی را مورد اهتمام و تأکید خود قرار داده‌اند و ضروری است تا با تاسی از این روایات و احادیث الگوهای والایی از تعلیم و تربیت را در جامعه تدوین و عرضه کرد.

امیریان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته تعلیم و تربیت اسلامی در استان، گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و بهره‌گیری از رهنمودهای ایشان از مهمترین برنامه‌هایی است که در نخستین روز از این هفته انجام می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: غبارروبی و عطرافشانی از شهدای گمنام، برگزاری مسابقات قرآنی، برپایی جشن سپاس مربی در مدارس استان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و برپایی ایستگاه نقاشی از دیگر این برنامه‌هاست.

امیریان از برگزاری همایش ویژه هفته تعلیم و تربیت اسلامی در 17 منطقه استان خبر داد و افزود: در این همایش‌ها از مربیان پرورشی، مشاوران و فعالان این عرصه تقدیر و تجلیل به عمل می‎آید.

وی، برگزاری مسابقه کتابت آیه 164 سوره مبارکه آل عمران را از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته برشمرد و گفت: این آیه شریفه که یکی از دستورالعمل تربیتی مهم قرآن کریم در آن تشریح شده از سوی دانش‎آموزان خوشنویس استان کتابت و پس از جمع‌آوری آثار به برترین‌های این مسابقه هدایایی اهدا می‎شود.

امیریان بر ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی تاکید و تصریح کرد: ایشان درباره نقش ارزنده تعلیم و تربیت اسلامی در پیشرفت جامعه فرمایشات و توصیه‌های بسیاری دارند که ضروری است متولیان امر به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: همچنین ایشان در ‌ارتباط‌ با ضرورت توجه به تعلیم و تربیت اسلامی می‎فرماید: « به مجموعه پرورشی بایستی به عنوان چیزی که همین امروز کشور به آن احتیاج دارد، توجه شود».

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فعالان پرورشی و مشاوران مدارس از خدوم‌ترین نیروهای فرهنگی به شمار می‎روند، گفت: فعالان این عرصه از فداکارترین و پرتلاش‌ترین افراد فرهنگی کشور هستند که تجلیل از آنها در واقع تجلیل از مقام تعلیم و تربیت اسلامی است.

به گزارش فارس از شهرکرد، هفته تعلیم و تربیت اسلامی از جایگاه و اهمیت بالایی در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است و تقدیر و تجلیل از فعالان این عرصه از سوی نهادهای مختلف کشور یک امر ضروری به شمار می‎رود.

انتهای پیام/68004/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول