اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده:

اهتمام مردم لنده‌ای به قرآن‌آموزی نونهالان تحسین‌ برانگیز است

خبرگزاری فارس: سرپرست تبلیغات اسلامی لنده گفت: اهتمام خانواده‌های لنده‌ای به قرآن‌آموزی نونهالان تحسین‌‌برانگیز است.

اهتمام مردم لنده‌ای به قرآن‌آموزی نونهالان تحسین‌ برانگیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا عصر امروز در مراسم تجلیل از نونهالان قرآنی این شهر با اشاره به اهمیت قرآن در زندگی اظهار کرد: خانواده از دوران کودکی فرزندان خود را با قرآن آشنا کرده و بدانند این امر یک ضرورت بوده که باید از کودکی آغاز شود.

 

وی افزود: غفلت از قرآن در زندگی فردی و اجتماعی انسان تاثیر مستقیم داشته به گونه‌ای که در اغلب اوقات جبران آن امکان‌پذیر نیست.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده گفت: باید با ورود فرزندان به طرح‌های آموزشی قرآن کودکان و نوجوانان در جامعه القرآن‌ها، مهدهای کودک و مدارس و کانون‌های فرهنگی مساجد فرزندان خود را به سوی معنویت هدایت کنیم.

 

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در بیاناتشان همواره به هدایت نسل آینده به سوی تفسیر و تعمق در قرآن کریم تأکید دارند.

وی با اشاره به نتایج گرایش به قرآن کریم افزود: بصریت افزایی، احترام به حقوق دیگران، استفاده بهینه از وقت، فعال شدن ذهن، شادابی جسم و روح، نزدیک شدن و تحکیم وحدت بین مسلمانان و مستحکم‌تر شدن بنیان خانواده‌ها از مهم‌ترین اثرات روی آوردن و انس گرفتن با قرآن است.

امام جمعه موقت لنده خطاب به خانواده‌ها گفت: در منابع تربیت اسلامی آموزش و تعلیم قرآن به کودکان، به عنوان یکی از وظایف مسلم پدران شناخته شده است.

 

وی با بیان این‌که وظایف پدران در تربیت صحیح فرزندان خود سنگین است، افزود: حضرت علی (ع) در مقام شمردن حقوق فرزندان بر پدران خویش در کنار انتخاب نام نیک برای فرزند و تربیت شایسته به تعلیم قرآن اشاره و می‌فرماید: "از جمله حقوقی که فرزند بر پدر خود دارد این است که نام نیکو برایش انتخاب کند، خوب تربیتش کند و به او کتاب خدا را بیاموزد".

حجت‌الاسلام الهی‌نیا با اشاره به تعریف و نوع آموزش قرآن در کودکی و حد و مرز آن گفت: انجام هر فعالیتی که زمینه‌ آشنایی، علاقه و ارتباط کودک را با قرآن کریم فراهم آورد و موجب علاقه و انس نوآموز با قرآن شود را باید انجام داد.

 

وی افزود: این آموزش می‌تواند در قالب یک یا چند فعالیت یاددهی و یادگیری با محوریت قرآن‌آموزی انجام ‌شود مانند گوش دادن به قرائت قرآن، روخوانی، حفظ، زیباخوانی، فهم و درک معنای آیات، آشنایی با داستان‌ها و نکات آموزنده و جذاب قرآن کریم.

سرپرست تبلیغات اسلامی آموزش قرآن در دوره قبل از ورود به مدارس را ضروری خواند و گفت: این یک امر مهم و واجب بر گردن خانواده‌ها بوده و امکان‌پذیر هم است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت جامعه‌القرآن لنده گفت: ما باید سالانه بیش از این که داریم حافظ و قرآن‌آموز تربیت کنیم که این گرایش کودکان و خانواده‌ها به سمت قرآن خود نشان از اهمیت موضوع دارد.

انتهای پیام/82013/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول