اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم خراسان رضوی

محمدی: منشور اصلی مسابقات قرآنی کشف استعدادهای نهفته است

خبرگزاری فارس: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که منشور اصلی مسابقات قرآنی کشف استعدادهای نهفته است، گفت: کلیه فعالیت‎های قرآنی کشور بر اساس سند تحول بنیادین قرآن کریم اجرا می‎شود.

محمدی: منشور اصلی مسابقات قرآنی کشف استعدادهای نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی صبح امروز در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مقطع شکوفه‎ها که در رواق دارالهدایه حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: این فعالیت‎ها در زمینه برگزاری مسابقات، همایش‎ها و توسعه زیرساخت‎های قرآنی در استان‌ها است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآن در سطح نوجوانان و جوانان با محوریت اوقاف و امورخیریه و آموزش و پرورش و تربیت حافظ و قاری در سطح مناطق شهری و روستایی از جمله سیاست‎های راهبردی این سند است.

وی تأکید کرد: منشور اصلی مسابقات قرآنی کشف استعدادهای نهفته است و اوقاف و امورخیریه با برگزاری 34 دوره تاکنون توانسته است در این زمینه کارنامه موقفی ارایه کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که قرآن کریم احیاءکننده قلب نوجوانان و جوانان است، گفت: قلب نوجوانان و جوانان آماده احیاء است و قرآن و پناه بردن به اهل‌بیت (ع) به احیای آن می‌انجامد.

وی اظهار داشت: نوجوانان و جوانانی که به صوت ترتیل، حفظ و قرائت قرآن کریم روی می‌آورند در حقیقت قلب خود را با نورخدایی احیاء می‌کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با تأثیر قرآن کریم گفت: شهدا و افرادی که قلبشان با نور قرآنی احیاء می‌شود، هرگز نمی‌میرند بلکه آنان تا قیامت زنده‌ هستند.

وی افزود: قاریان نوجوان و جوانان کشورمان الگویی برای سایر افراد جامعه بوده و این افراد مروج فرهنگ ناب محمدی (ص) و اسلامی در جامعه هستند.

محمدی در پایان تصریح کرد: شاهد هستیم که خداوند پیامبران خود را از بین جوانان انتخاب کرده است.

انتهای پیام/70005/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول