اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت نهادهای مستعد برای اجرای برنامه‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان خواستار استفاده از ظرفیت‌ نهادهای مستعد برای اجرای برنامه‌های تلاوت قرآن در سطح استان شد.

لزوم استفاده از ظرفیت نهادهای مستعد برای اجرای برنامه‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در چهلمین جلسه شورای فرهنگی عمومی استان هرمزگان به مسئله لزوم توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: قرآن معجونی معجزه آسا است که همانند آن کتابی پیدا نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: متأسفانه ما از سرمایه عظیمی به نام قرآن غافل بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم آنگونه که باید در این خصوص اقدامات اساسی انجام دهیم و این در حالی است که تلاوت قرآن جدای از تفسیر آن به تنهایی هدایت گر است و می‌تواند در جامعه بسیار مفید باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان خواستار استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مستعد برای اجرای برنامه‌های تلاوت قرآن شد و افزود: در نهادهایی همچون ارتش، سپاه، بسیج، مدارس و دانشگاه‌ها هزاران جوان علاقه‌مند به قرآن حضور دارند که باید از ظرفیت این نوع مراکز در برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن استفاده کرد و برنامه‌هایی را در این نهادها برگزار کرد.

نعیم آبادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بر روی بحث برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن تأکید خاصی داشته‌اند که با توجه به این مسئله باید در این خصوص حرکتی مفید و سامان یافته در هرمزگان انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ایجاد فضایی قرآنی در سطح شهرهای استان هرمزگان خصوصاً شهر بندرعباس تأکید کرد و گفت: شهرداری‌ها باید در این خصوص اقدامات بیشتری انجام دهند به گونه‌ای که آیات منتخب قرآن با خطی زیبا و ترجمه‌ای روان در مناطق مختلف شهرها نصب شوند چون در مباحث مختلف هیچ چیز مؤثرتر از آیات قرآن کریم نیست.

امام جمعه بندرعباس همچنین با انتقاد از تبلیغات بیش از حد کالاهای تجاری در سطح شهر، عنوان کرد: کشور ما جمهوری اسلامی ایران است و ژاپن نیست که تا این حد تبلیغات تجاری در آن دیده می‌شود و باید در مکان‌های پر رفت و آمد همچون فرودگاه‌ها، ترمینال‌های مسافری، راه آهن، بنادر و اداره‌ها به جای پرداختن به سایر تبلیغات، آیات قرآن نصب شود.

نعیم‌آبادی خاطر نشان کرد: می‌توان از ظرفیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری نیز در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده و آیات را در آن‌ها نصب و یا برای مردم پخش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراها، اظهار داشت: در این خصوص نیز باید معیارها و شاخص‌ها از هم‌اکنون به مردم گفته شود چون آگاهی در یک و یا دو هفته ایجاد نمی‌شود و با دوری از مباحث تبلیغاتی باید به مردم آگاهی بخشی کرد.

انتهای پیام/88007/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول