اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک هشدار

مردان کمتر از زنان به سلامت خود اهمیت می‌دهند/ مردها زودتر از زن‌ها می‌میرند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: مطالعات نشان می‌دهد که مردان نسبت به زنان از سلامت کمتری برخوردار بوده، روش‌های زندگی نادرست‌تری دارند و به سلامت خود نیز کمتر اهمیت می‌دهند.

مردان کمتر از زنان به سلامت خود اهمیت می‌دهند/ مردها زودتر از زن‌ها می‌میرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری اهواز، مهرداد شریفی با بیان اینکه سال جاری هفتمین سالی است که برنامه‌های هفته سلامت مردان ایرانی در اول اسفندماه به مدت یک هفته اجرا می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های هفته سلامت مردان با شعار ‹با خود مراقبتی یک برنده باشید› که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده است با هدف بسیج عمومی برای حساس سازی نسبت به حفظ و ارتقای سلامتی مردان برگزار می‌شود.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد که مردان نسبت به زنان از سلامت کمتری برخوردار بوده، روش‌های زندگی نادرست‌تری دارند و به سلامت خود نیز کمتر اهمیت می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خاطرنشان کرد: هنگامی که موضوع سلامت به میان می‌آید، مردان نسبت به زنان عقب می‌مانند؛ گرچه میانگین طول عمر مردان در کشورهای پیشرفته به زنان نزدیک‌تر شده است اما همچنان مردان در سنین پایین‌تری نسبت به زنان می‌میرند.

وی اضافه کرد: مردان در طول عمرشان نسبت به زنان 10 سال زودتر در معرض بیماری‌هایی مانند حمله قلبی و سکته مغزی قرار می‌گیرند.

شریفی چاقی، استعمال دخانیات، فشار خون بالا، دیابت، کم تحرکی، تغذیه نامناسب و کمبود ایمنی در محیط کار را از جمله مشکلات مردان دانست که دراین هفته به آنها پرداخت و آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی تشکیل کمیته آموزش با حضور پزشکان و مدیران ستادی جهت آموزش مردان، اجرای جلسات آموزشی برای مراکز یادگیری محلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در مراکز بهداشت شهری و روستایی را از جمله برنامه‌های مرکز بهداشت شرق اهواز جهت ارتقای سطح سلامت مردان برشمرد.

انتهای پیام/ 72001/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول